Nyårsdukning och lite från julens dukning.

Varje jul lägger jag granris på bordet,gröper ur äpplen och lägger i värmeljus.Dom vita lycktorna är nät
som doppats i stearin.När jag fick dom var där 6 st ljus och lycktan stod på andra hållet så när ljusen
brunnit ner vände jag den på detta hållet satte den på en ljusbricka och satte i ett ljus och den blev så
här vacker.Dom har legat i källaren ett par år,men så fick jag tips av Kjells dotter att så här kan man använda
dom,jag har 2 stycken blev så nöld .
 
Julafton var mina barn och barnbarn hos oss och några dagar efter var Kjells barn och barnbarn här.14st
var vi båda gångerna och trevligt hade vi !
 
Tallrikar med tomtar på används i julhelgen men den går fort,
Nu går vi över till nyårsdukningen.
 
Vit spetsduk,gröna tallrikar mycket ljus är vad jag användt.Så dukningen går i vitt
och grönt.
 
Nu ska vi inte vara hemma nyårsafton utan är bortbjudna,men jag vill göra en dukning som
jag lägger in på min blogg och kanske ge någon tips om en ganska enkel dukning.Servetter
hade jag glömt köpa hem men hade ett par stycken över,så jag bara visar att det blir snyggast om
man inte blandar in för många färger.
 
Ljusstakar i glas,ljuslyckta i grönt.
 
Assalea på stam och en vit skål med små växter i.
 
så fint med stenar i glas och pärlor bland växterna.
 
Jag ska faktiskt ge bort den här lilla gruppen till värdparet nyårsafton..
 
Vackert med ljus.
 
Dukat för sex stycken gäster.
 
Ett foto från min  spegeln.
 
En fantasibild från ett fönster.Det finns många knappar att trycka på och vipps så blev det en teckning,
lite på skoj.Jag tog bort färgen på fotot så blev det så här.
 
Sista fotot för denna gång.
Jag önskar er alla ett Gott Nytt År !
Kram !
Majlis.