En dag i Danmark



Fina blommor fråm mannen jag hade minsan födelsedag den 16 mars.



Tulpan på väg att slå ut



Småknattarna (barnbarn)vet att jag gillar skumtomtar ha,ha.Ja,ja julen varar
visst till påska.Mmmm....



Denna gången hoppade jag över kalas,blev bjuden på en tur till Danmark istället
av mannen i det underbara vädret.Shoppingväska i svart lack på jul tantvarning
eller praktiskt? Lätt och bra att lägga vin och öl i !!



Underbar blommsterprakt i Helsingborg



Det är en alldeles speciell känsla att ta en dansk öl när man turar



Nu var det min dag och då fick jag bestämma vad som lockade mig.Det är
loppisar och att hitta något danskt känns alldeles extra



Dom här butikerna gillar Kjell.Ok,det gör nog jag också i små portioner



PÅ torget i solen


 

Hungriga blev vi ,och vilken mat så god,mätta var vi när vi gick därifrån



Då var det till att åka hem efter en helt perfeckt dag
Om jag hade något med hem?



Jodå,4st gamla små koppar från Kina för en svensk hundring.Kanske har
jag gjort ett fynd finns kinesisk stämpel under både kopp och fat.
I vilket fall är jag nöjd för min mor har både tekanna,gräddkanna och
sockerskål i samma som hon fått av min mormor



Ett par turkosa ljuskoppar fick följa med och sätta lite färg här hemma


Der var allt för denna gång men vi ses snart
Hej o kram,Majlis

Ps,shoppingvagnen var laddad med goda drycker med hem !