Adventsdukning på Gyllingalängans bagarestuga.

Gyllingalängans bagarestuga,ett underbart ställe i Immeln.I det stora huset finns
övernattningsmöjligheter med frukost året om.Anita och Ulf som är husets nya ägare
renoverar för fullt.Genom en tillfällighet lärde jag känna Anita och blev hembjuden
till henne.Och hon visade mig detta fina lilla hus.Genast föddes iden om att göra
dukningar där till min inredningsblogg.Jag fick fria händer !
 
Det blev till att ge sig ut i skogen.Där finns mycket att plocka och använda till att dekorera med och kostar
inget.Jag tog Kjell med så vi fick en fin dag som sakletare.
 
När jag komm hit så blev jag genast förälskad i stenväggen och den grova träväggen med fönster.
 
 En annan del av rummet.Stugan används,och här eldas det och bakas när man känner för det,eller
har gäster.Man kan hyra om man vill och komma överrens hur man vill ha det här.
 
Jag började med att hänga kransar i fönstret och mina charmiga hästar som jag köpte
på 70-talet av kvinnan som tillverkade dom blev fina här.
 
När jag var i skogen hittade jag en gren som Kjell fick såga av till mig sen borrade
han hål till 4 ljus.Grenen var så här,klädd med mossa,fint.Jag hittade fler grenar
ska ni få se i andra inlägg som kommer.
 
En liten garn i ett gammalt krus också från skogen.
 
Tallrikar och glas från IKEA,bestick från borett.
 
Så här,en enkel dukning med julduk några kuddar och ett gottlänskt fårskinn.Men miljön är för mig ljuvlig !
 
En annan del av rummet och en annan gren som ljusstake.
 
Bakdelen har fått adventsmys.
 
Äpplen i en gammalt glasburk.
 
Så vacker,luckan till ugnen.
 
Adventsljus på den gamla vedspisen.
 
Tegel,sten ,trä i en sådan här blandning är för mig rena drömmen.Jag älskar det gamla lite slitna och ett
sådant här gammalt hus har massor att ge av upplevelser och lugn.
Det kommer två dukningar till inom kort som jag har gjort här.Hoppas ni fått lite tips eller bara en njutbar stund.
Tack snälla Anita som lånade ut det lilla huset.
Vi ses snart,kram! Majlis.