Juldukning

Att ha gäster i jul är fantastiskt roligt. Jag börjar planera dukningen flera dagar innan.
Nu är det julafton och bordet är dukat ,fick bli lite Ernst tema i år. Annars brukar jag alltid gröpa ur
äppel och sätta värmeljus, det kanske blir några äpplen ändå...
 
 
Kronärtskockorna har jag satt i sand i  krukan sen plockat lite kvistar och lagt nötter på bordet 
Det fick bli ett äpple också det hör liksom till
 
 
Jag har hämtat in min äppel ljusstake från garaget, ja ni vet där jag har gjort en vinter inredning. Men
allt står kvar i gamla garaget och lyser så fint så det är bara att kika in
 
 
Ett älskat barnbarn förser sig av julbordets mat. Ärligt talat blev det mest köttbullar prinskorv och så
macka som föll honom i smaken.
 
Och så kom då äntligen tomten men det var nog bara  en procent som trodde på han, för det var konstigt
att Kjell var iväg så länge.
 
Lite hjälp med att läsa fick ju tomten ha för han är ju så hisskerligt gammal så alla paketen kom till
rätt person.
 
Det blev som vanligt en alldeles underbar julafton med nära och kära . God fortsättning så ses vi
snart igen
 
Kran !
Maj-Lis