Att lyckas få plats till 23 Queenia kvinnor.

Jo, jag fixade en inspirationsträff för oss Queenia medlemmar här hemma hos mig en måndag kväll i november. Jag berättade lite om hur jag tänkt när jag inrett i vårt hem och Dorthy som jobbar på Sture Perssons målerifirma
lärde oss om färgers betydelse och visade dom senaste trenderna på tapeter och färger. Sen var det Camilla från Inneväxter som hade med sig växter både nyttiga och mindre nyttiga. Mycket man inte vet om växter som
passar i hemmiljö.
 
Jag tipsade om att använda sig av tapeter när man dukar, väldigt praktiskt om man inte har någon stor duk
men även snyggt och lätt att byta. Det brukar ju vara så att man har en del över när man bytt tapet i något
rum.
 
Jag har flyttat om en del så att jag får plats med ett bord till.
Här har jag satt det gamla plastbordet som jag målat och tapetserat och där fick plats fyra gäster
 
Att rulla servetterna och sätta ett band runt ser trevligt ut tycker jag. När jag ska ha gäster vill jag alltid
lägga lite extra på dukning, väldigt noga att alla känner sig välkomna och trivs
 
Här har jag börjat att göra en dukning på soffbordet, jag ändrade lite sen.
Plats till sex personer vid soffan. Tyvärr är det inte så bra att sitta och äta vid ett soffbord men ibland
har nöden ingen lag och alla fick plats.
 
Här har jag gjort en vinterdukning som ett tips som alla kunde titta på. Som duk har jag lagt typ säckväv
som jag köpt på Växthuset sen har jag lagt två handukar mitt i mot varandra som ytterligare duk. Jag fyllde en korg med kottar som jag plockat i skogen, lite enekvistar som jag hängt små kulor från Ikea. Talrikar valde
jag i lite grövre porslin till den grova duken, vackra glas mjukar upp det hela. Ljusen bara som dekoration
skulle vara lite väl hårdsmälta hi, hi
 
Ville visa den vackra ljuskronan, så här fick jag stå högt och fota. Den har jag köpt på nätet.
Det fick bli allt för denna gången och jag vill tacka alla som var med på vår inspirationskväll. Så
roligt att ni kom ock som ni säkert förstår så tycker jag att det är vansinnigt roligt att jag fick
ordna den här kvällen genom Queenia och Sylvia som tyvärr lämnar oss. Tusen tack !
 Vi ses. Kram
Maj-Lis