Nu är tvskåpet målat

Det här skåpet rymmer både tv och musikanläggning och jag tyckte mycket om det
när kjell hade köpt det på Ikea. Det är ett prov och fanns bara ett. Men det kom aldrig
ut i sortimentet på grund av att det blev för dyrt att tillverka. Kjell kunde köpa det till
ett fyndpris. Nu har det gått några år och furumöbler är helt plötsligt väldigt fula i mina
ögon, men inte i Kjells. Efter en hel del övertalning gick han med på att måla det.
Yes ! Vad bra det blev.
 
Jag började måla med kvistfärg som grund och sen två lager vattenfast färg, sen skulle det slipas så
det ser gammalt ut. Jäklar vilket jobb. Tur man inte vet vad man ger sig in på. Det var inte lätt att
få bort färg där jag ville. Men till slut var jag nöjd. På med vax som skulle torkas bort efter 20 min, sen
skulle det vila i tolv timmar och sen putsas. Nu är jag så nöjd känns som ett nytt skåp. Nu ska det nämnas
att min tålige snälla sambo Kjell både hjälpt mig måla och slipa, ärligt talat han målade två ggr och jag en gång
 
I gårkväll blev han firad när han var på V-6 möte och hade denna fina bukett rosor med sig hem.
Han har fyllt 70 år, ingen kunde tro det. Men ålder det är bara siffror på ett papper.
 
Rosorna blev ståtliga på matbordet och i bakgrunden står skåpet och ser ut som det alltid varit vitt
När jag börjar fotografera är det svårt att sluta, så här kommer några bilder till på rosor och skåp.
 
 
 
Ja då slutar jag med en bild på mina glasljustakar som varit med här många gånger nu. En lila ljuslyckta
och så några hjärtan på ett fat
 
Det är fredagkväll när jag sitter här framför datorn, är mäkta trött på fångarna på fortet så det fick
bli bloggen i stället. I morgon bär det in till Kristianstad då ska det handlas pumpor, ni lär säkert
se dom här snart.
Ha en underbar helg för det ska jag ha. Kram !
Kram
 
 
#1 - - Gunsan:

Så himla vackert skåpet blev, underbart charmigt! Och allt blev så fint tillsammans! Ni är så bra....kram kram 😍