Både ute och inne

En underbart vacker ros som heter Sommarvind och enligt info ska den blomma hela sommaren och
in i oktober. jag planterade den i en stor kruka men kan även planteras som marktäckare
 
Taklök är en växt som verkligen gör sig var som. Denna fina kombination hittade jag när vi var i Gualöv
och tittade på fuchsia hos en man som hela trädgården full av växter, helt fantastiskt.
 
Jag tycker den här är så läcker, planterad i gamla ramar och hör och häpna 100 kr betalade jag för den
det får man säga är billigt
 
En rostig lyckta som jag placerade i rabatten, jag gillar en levande trädgård med blandning av växter
och trädgårdsprydnader
 
Här har planterats en vit clematis som jag hoppas ska klättra längs stammen på trädet.
 
Fjärilar som livar upp busken en aning
 
En söt buske mini nejlikor men den ser inte ut så här i dag, mördarsniglarna har kalasat på den, dom
äckliga varelserna.
 
Hjärta och sländor på trappan
 
Oj där dök ett par herrar upp i trädgården. Kjell med bästisen Sören har varit och provat elcyklarna och
ser ganska nöjda ut
 
 
En blå färgklick intill stenarna som ramar in caprifolen
 
Senaste inköpet en kula som syns vart du än går på framsidan i trädgården, den blev jag särskilt
glad när jag hittade
 
 
Jag skrev ju ute och inne och här kommer några bilder från här inne. Daggkåpan har jag plockat i
trädgården, den gillade Ernst också såg jag i hans förra program.
 
 
Sommar är underbart och nu har värmen kommit på riktigt, jag svettas och njuter 29 grader i skuggan
Det fick bli ett dopp i sjön med barnbarnen i dag.
Katten Misen funderar på om han ska gå ut eller....
Daggkåpan har vissnat så nu fick det bli en Hotensia som jag också gillar skarpt
Det var allt för denna gång.
Vi ses snart här igen, vilken tur att du tittar in hos mig annars
hade det inte varit så kul som jag tycker att det är att blogga.
 
Kram
Maj-Lis