Väntar på vår och värme

Det gäller att förbereda sig. När det kom ett par dagars värme åkte dom gamla trädgårdsmöblerna ut.
skall inskaffa ett till möblemang. Snart börjar föreningsloppisar där kan jag säkert hitta liknande.
När det är fint väder vill man kanske inte sitta inne i det gamla garaget och då måste jag kunna erbjuda
sittplatser ute. Det finns gott om plats
 
Jag har lyckats förhandla med dottern Mimmi om att få köpa hennes gamla köksstolar för ett bra pris
Dom passar alldeles utmärkt till dom gamla plankorna och får plats under fönstret
 
Nu hade jag ett stort problem med att golvet är så söndrigt och fult. Då kom Kjell på att jag kunde ju plocka
sten och jämna till golvet med. Så det blev att samla olika sten i naturen och så hittade jag småsten
som man grusat med i vintras när det var halt. Det blev fint tycker jag, skall ställa ljus där har jag tänkt.
 
Hittade en ställning på rea som jag använder till att hänga kaffekoppa och en del annat på. Vid varje
beställning har jag porslin i boningshuset som jag använder
 
Hela taket i gamla garaget är nu täckt med tyg och små ledlampor.
 

Gammal hängare och gammal tavla, i den tomma ramen hängde jag kanelstänger, ska bli annat snart
 
 
Kjell borrar in ben i den tjocka plankan som skall bli bänk till bordet i garaget. Han har andvänt
klaustakar till ben. Klaustakar använde man förr när man hässjade hö
 
Bänken klar. Stabil och bra.
 
Så, nu kan man sitta tio personer kring bordet.
Testade med att sätta upp ett par våder tapet men ja, jag vet inte jag får se om den ska sitta kvar,
inte alls säkert.
 
Var på loppis i Osby och hittade denna söta gamla dockvagn. Väldigt väl använd men jag kunde inte
motstå den. Tror den är från sent 40-tal. Som baby låg jag i en likadan barnvagn som jag har kort på
 
Tyvärr hade man använt den att plantera blommor i så jag fick tvätta och skura den för att få den fin
Den ska pryda sin plats i garaget och jag ska leta docka som passar.
 
Ja mina vänner det blev en hel del att visa er denna gången också. Nu väntar jag på vår och värme
och dom första gästerna till det gamla garaget.
Kanske är jag för optimistisk, men har jag fått något för mig så måste jag bara göra det.
Det är bättre att ångra något man gjorde,
än att ångra något som aldrig blev av.
 
Vi ses snart igen. Kram
Maj-Lis
 
 
#1 - - Marie:

Hej Maj-Lis!
Nu har jag under ett par dagar läst igenom hela din blogg och tittat på alla dina fina bilder. Mycket vackert och inpsirerande!
Önskar dig en trevlig vår och ser fram emot nästa blogginlägg. :)
Mvh. Marie