Fin tapet

Nu är den nya tapeten på plats. Den heter garden party och är från samma serie som tapeten i
matrummet. När man väljer en tapet med mycket mönster kan det vara smart att bara hänga eller
som jag gjort här ställa en ram på en tavellist, det kan lätt bli rörigt med för mycket på väggen.
Tapeten har jag köpt på Sture Perssons måleri i Knislinge jag får alltid bra hjälp och rabatt där
 
Så här såg det ut innan omtapetseringen, inget kul längre med kaffelatte på väggarna
Det blev ju viss förbättring kan jag tycka, nu är det bara väggen till uterummet som är blommig dom
övriga väggarna är målade vita, alltså målaren vi handlade av skannade av bottenfärgen i tapeten och sen
blandades färgen till samma färg som botten i tapeten
 
Vilken tur att jag har en händig man, snabb och effektiv
En blick från matrummet. Färgerna på väggar och golv går i samma nyans sen kan man bryta med olika
mönster så blir det lite liv i rummen
 
 
Det målade skåpet gör sig fint både till den blommiga väggen och den vita målade väggen.
Ja, nu är jag glad och nöjd att rummet blev klart innan julen gör si påmind
Det som händer när man tapetserar och målar är ju att plötsligt passar inget av det andra som varit
där så det blir till att tänka om och leta i sina gömmor. Ramen är från en gammal tavla som ingen gillade
men den blev vacker att bara vara sig själv
Och färgen den vann jag på tjej kvällen hos Sture Perssons måleri, ibland ska man ha tur
 
Ha en härlig vecka så ses vi snart igen
Kram
Maj-lis