Hösten närmar sig

Vart tog sommaren vägen ? Visst gick den alldeles för fort, men underbar har den varit och nu bjuds vi på
ytterliga några soliga fina dagar- Hittade en vacker höst krans på Dimoda härom dagen att hänga på dörren
 
 
En bild från trädgården på min pelargonia som blommar fint ännu. Den röda hästen står fint kvar i det
gröna gräset
 
 
Och kolla min fina Törnrosakjortel, översållad med blommor. Har jag tur kanske jag kan få den att
övervintra men då måste jag ta in den i källaren så den står frostfritt
 
 
Nu hamnade vi i matrummet och så här fint blev det med ljuslycktorna vi fick när vi bodde på kosta art
hotell
 
 
Sådana här ljuslyckter kunde man köpa i butiken vid kosta, där kostade dom 169 kr st. När vi körde
hem stannade vi vid en andrahands butik och där stod dessa lycktorna pris 40 kr st. Till det priset
måste jag bara köpa dom. Det är ju fint när jag skall duka, dom glittrar väldigt fin i glaset när dom är tända.
 
 
Nu är fjärilstavlan inramad. Jag tyckte att något fattades så det blev till att kolla lister som skulle passa
att göra ram av. Det blir alldeles för dyrt att lämna till en affär som ramar in så det fick bli Kjells uppgift.
Han köpte dörrfoder som han sen sågade till och falsade. Det blev en jättefin ram som han sen målade
Och jag blev nöjd, han kan den mannen. Lite mörk bild så här kommer en till
 
Och så har jag hängt ett draperi framför ytterdörren, det hade man mycket förr för att stänga ute kylan
Jag tyckte nog bara att det blev snyggt, men, men lite nytta gör det säkert
 
Det var allt för denna gång, vi ses
Kram
Maj-Lis
 
.