Äntligen borta

Vad jag har blivit trött på dessa valv. På 80 och 90 talet blev det plötsligt så modernt med valv. Och vi som
hade köpt ett gammalt hus skulle ju inte fallit för den trenden, men jo här skulle det vara valv. Alla dörröppningar
förvandlades och jag var så nöjd, det är jag inte längre
 
Så med en stor portion övertalning och lite kvinnlig list lyckades jag övertala Kjell att vi kunde inte ha det
på detta vis längre. Nu var ju jag med när min Janne byggde upp dom här valven så jag visste att det
inte skulle bli alldeles omöjligt. Men det blev väldigt öppet och konstigt så vi bestämde att det skulle
återställas med dörr  mellan köket och den lilla hallen som det var innan.
 

När allt var rivit inhandlades dörr och dörrfoder och annat material. Kjell i full fart med att bygga upp igen
Han är en händig man och framför allt medgörlig.
 
Jag måste ju serva honom, ni vet vägen till mannens hjärta går via magen.
Så här bra blev det. Lite trix med panel, tapet som vi hade kvar som tur var, så blev det klart. Nu tre valv
till som ska bort
 
 
Valvet mellan andra hallen borta. Här var det besvärligare, där fanns elledning och tegelvägg så här
var vi tveksamma, men med en kommentar från en" mycket " god vän gav Kjell sig på detta också.
En hygglig duktig elektriker kom snabbt och hjälpte oss, inget går upp mot vänner.
 
Köket och matrummet, klart härligt
Från allrummet till hallen, nu lurar kameran oss med färgen, väggen är vit men vad jag hatade dessa valv
Nu känns det väldigt bra. Gamla hus hade inte valv i alla fall inte i början på 1900-talet jo möjligtvis
herrgårdar.
 
Avslutar med en liten vårblomma som gör sig fint i hallen
Ja så kan det gå om man har en underbar man goda vänner och så jag som är envis som synden
 
Ha en skön söndag så ses vi snart igen
Kram
Maj-Lis
#1 - - Frida:

Ni har ett sånt himla fint hus, farmor! Precis ett sånt hus som man själv skulle vilja ha :) och ni är så duktiga o händiga både du och Kjell :) kram Frida

Svar: Tack Frida, ha det bra hoppas vi ses snart
Maj-Lis Renud

#2 - - Mia Skoog:

wow! Bravo pappa! Och bravo MajLis som lyckades övertala honom. Jättefint blev det!
Kram Mia

Svar: Tack Mia fint blev det och snabbt gick det. Kram
Maj-Lis Renud