En forsättning

Det är ett tag sen jag var inne på min blogg, jag vill ju lägga in minst ett inlägg i veckan. Det är ju så att ibland händer det saker som man inte kan råda över och då får man ta i tag med det.
Nu är jag här i alla fall och tänkte visa att jag slutar aldrig att ändra och hitta nytt i min inredning, det bara
fortsätter. Jag gick en tur på stan, vad händer tror du ?
 
Jo, en kudde i en affär som heter Dimoda, den kudden gillade jag och tänk den passade perfekt till
lycktorna som står på bordet vid favoritstolen. Fast Kjell tycker att den är mest ivägen och slänger
ner den på golvet så snart han ska sitta där.
Jag tröttnade faktiskt på tavelramen som stod på tavellisten och satte upp lite snygga böcker i stället.
Jag tror jag trivs bättre med det, men man vet aldrig med mig
 
När jag sitter i stolen så njuter av att valven är borta och dörröppningarna ser ut som dom skall
För ett tag sen hittade jag den här fina franska planschen på nätet. Det är ett motiv från 1870 som
man tryckt upp på nytt. Så min tålige man gjorde tavelram av dörrfoder ( som jag valt ut )
 
En närbild, ni vet jag tänker nästan alltid i ett sammanhang i rummet. Valet gjorde jag när jag såg fågeln
som sitter på en gren långt ner, det finns nämligen fåglar i gardinen som hänger bredvid och färgen
stämde bra sen vill jag inte att det ska stämma så bra att det blir tråkigt.
 
Här har jag en annan tavla som jag köpt på samma ställe. Det är en fransk skolplansch. På sommaren
har jag kuddar med fjärilar på i rummet som plockar fram sommar känslan och man kan nästan tro att
ett par fjärilar har flugit ut
 
Närbild på ljuslycktan på skänken.
 
Nu fick jag flytta tulpantavlan till denna väggen, den hängde där planschen med fågeln nu hänger och
den ger lite färg med sin röda tulpan. Denna tavlan är köpt på Dimoda för ett par år sedan.
 
Ja, vi tar lite i köket också. Skänken och det gamla överskåpet var väldigt slitna, slitna på fel sätt, såg
inte snyggt ut så jag övertalade Kjell att det skulle bli snyggt att måla det i samma färg som panelen på
på väggen ja även fodren runt fönster och dörrar. Klart det blev bra, nu smälter det fint in i köket och
jag kan sätta färg på andra saker om jag vill. 
 
En sista bild för denna gång, jag satte en grön växt i glasklockan på den nymålade skänken.
Det lönar sig att måla och behålla det man har, det kallas återanvändning. Men det är inte alltid
 Kjell håller med mig.
 
Ha en härlig vecka så ses vi snart igen
Kram från ett soligt Immeln
 
Maj-Lis