Funderingar

Nytt år 2015, vist funderar man på vad detta året ger, tiden går så otroligt fort. Det man är säker på det
är att man är ett år äldre. Just nu skulle jag gärna stanna tiden, ja inte så att det skall vara kallt och rått som det är nu, nej det får gärna vara varmt och sol och sommar.
Nej men jag börjar ju närma mig 70 år, fast jag ska fylla 69 först i Mars så det är ju lite tid till dess.
Jag sitter och funderar i mina julklapps skor, mysiga.
70 år låter ju jäkligt gammalt.
 
Det är inte så att jag tycker att 70 åringar verkar särskilt gamla. Jag har en väninna som fyller 71 år på
söndag och maken till energi ska det letas efter. Långpromenader varje dag på en timme i ur och skur,
smal så jag blir rent avundsjuk. Undrar var hon hittar motivationen att motionera om det så regnar
småspik. Gymnastik om morgnarna vet jag också att hon gör.
Jag funderar på att jag reder med så mycket annat och rätt vad det är så är klockan mycket och annat
har kommit i vägen och så har jag prioriterat bort promenaden, suck.,
 
Min man Kjell han ska fylla 72 år till hösten och det kan man inte tro. Han är med mitt barnbarn i skolan
tre dagar i veckan och stöttar honom,ADHD, vilken insats han gör, tills skolan löst hjälpen.
Han kommer hem och har lärt sig en massa som har försvunnit sedan han gick i skolan. Helmer älskar
Kjell, dom är som Emil och Alfred.
Jag sitter framför datorn och kollar, funderar på vad nästa inlägg ska handla om här på bloggen
Fast det vet jag förstås, jag har fotat min kära syster underbara hem. Gammalt hus som dom
renoverat och flyttade in i  November
 
Så är det ju det att jag blivit så tjock, värre än vanligt. Ja ni vet man pendlar upp och ner, men nu får det
räcka. Stekta päror goa hemmagjorda köttbullar, lingon, det som är ok är grönsakerna jag grävde fram
från frysen. Tabletterna som ligger på bordet är en omega 3 och en betakaroten. Betakaroten ger huden lite färg och förbereder huden inför solen till sommarn.
Nu ska det bli grönsaker, fisk, kycklingfile och andra nyttigheter. Till frukost rälig havregrynsgröt nej det
gillar jag inte det får bli en fullkorns macka och ägg.
Jag har klarat en vecka och inget godis. Kjell åker med på samma utan protester.
 
Frukt är herrans gott och nyttigt. Det får bli mycket av den varan nu, men jag har alltid ätit mycket frukt
Det här blev ett lite annat inlägg än vad jag brukar bjuda er på, inte ett ord om inredning som är min
stora passion, men klockan som syns bakom prismorna i lampan får symbolisera tiden som går
oavsett vad vi tycker
 
Då har ni fått se en osminkad Maj-Lis med ny opererade ögon (grå starr) som funderat lite över tiden
Det är så mycket foton och bilder på sminkade vackra kvinnor så jag tänkte att det måste få synas att
jag levt i några år.
Jag älskar livet underbart att vara pensionär,jag bestämmer själv över min tid, men lite smalare hade
inte varit fel. Tror minsann jag ska planera in skogspromenader redan i morgon
 
Ha en underbar helg, vi ses snart igen
Kram
Maj-Lis