Drömträdgård på Loggvägen 7


En trädgård för mig är en blandning av blommor, gröna växter en grusgång och lagom med plattor, inte för
mycket av något. Det hittar jag hos Inger och Sören som Kjell och jag har besökt några dagar
 
Jag kan förstå att det är praktiskt med sten eller plattor men en väl krattad grusgång är väldigt snyggt,
men mycket jobb att hålla ogräset borta.
 
En oas i trädgården, mannens favoritplats har jag fått höra, här vilas det på maten
Bland alla vackra växter har Inger placerat ett gammalt bord och stol som ger liv åt trädgården
en ide som jag tänker knycka.
 
Att sätta ut krukor i rabatterna är fint, det händer något oväntat
Underbara rosor
 
Ett arangeman i en spann
 
 
Ett rosentorn, rosen har inte växt sig så stor ännu men den kommer
En clematis som klättrar på ett äppelträd
Här har vi en rosa clematis
 
Så fin gammal trädgårds pump
Vackra liljor i vas gör sig bra på den fina uteplatsen
Inger berättar att hon vattnar bara växter som står i kruka, allt i rabatterna klarar sig
På trappan in till huset, ett fint arrangemang
Här trivs dom Sören och Kjell, vackert väder gott i glasen och musik från nyckelharpan
Ja, jag måste erkänna att Inger och jag vi trivdes som fisken i vatten
 
Detta är lite av trädgården hemma hos våra vänner i Berg som ligger i närheten av
Linköping alldeles intill Göta kanal
 
Här ska många igenom slussarna, väldigt kul att titta på
Det var allt för denna gången, bilderna är inte riktigt samma storlek som dom brukar, jag hade glömt min kamera
så jag lånade Kjells men så fick det bli.
Vi besökte gamla Linköping också så jag återkommer därifrån vid ett senare tillfälle
Tack Sören och Inger för några underbara dagar.
 
Kram
Maj-Lis
 
 
 
#1 - - -S & -E // två ungdomar:

Vilka fina bilder!

- Kommer kolla in din blogg igen absolut, kolla gärna in våran blogg du med! :)

Svar: Tack för din kommentar, jag har varit inne på din blogg och tyckte att den var både intressant och lite annorlunda jag kommer säkert att följa dig.Maj-Lis
Maj-Lis Renud