En trädgård är en vän du kan hälsa på när du vill

Ja men vist är det så trädgården är vänlig och tar emot dig med underbara färger.
Här en vacker caprifol som stod här när jag flyttade hit 1985, vi har klippt ner dom många gånger
men den kommer tacksamt tillbaka.
 
Vi har satt upp en vägg med dörr ut till trädgården på baksidan
Gamla nycklar pryder trädgårds dörren, en dörr som är gjord mest till prydnad
 
Längs planket in till grannaen har jag planterat murgröna i en rostig kruka och caprifol på tre ställen växer
också där. Söt sommarblomma planterades i en trädgårdsprydnad
 
 
Här har vi glädje av grannens rosor. Tyvärr bor inte våra grannar kvar. Lisbeth dog i höstas endast 62 år
och nu har mannen Åke flyttat. Huset står tomt men vi hoppas på att vi snart får nya grannar. Det är så
tomt och ledsamt som det är nu, men värst för anhöriga
 
Mårbacka, och Lavendel som jag hoppas ska blomma om, där är gott om knoppar. I krukan intill växer gräslök
praktiskt att plocka in till sillen
 
Här växer en till caprifol, en vacker färg och den blommar alldeles galet mycket
 
Intill trädgårdsdörren har vi satt en bänk att vila på
 
En gammal ram med taklökar
Lyckoklöver vit pelargon och en sorts gräs samsas i plåtkrukan. Penseerna har fått stä kvar så länge dom
blommar
 
Vita petunior och någon annan vit blomma som jag inte vet vad heter står på verandan på framsidan
 
Då har vi gått en runda i min trädgård jag har bara plockat lite av alla foto som jag tatt jag har ju mycket
mer men så här får det bli, underligt att det blivit så mycket växtlighet ändå efter denna kalla vår och sommar
Det blir ju inte så mycket inlägg som det brukar jag och Kjell har varit i väg en hel del, det ska bli bättre med det
 
Vi ses, kram
Maj-Lis
 
#1 - - Gunsan :

Fint inlägg och mkt vackert att titta på.
Kram från Gunsan