Det goda livet

I Salzburg var fler butiker öppna bland annat en liten presentbod där jag hittade dom här söta
konstgjorda kakorna. Dom fick sin plats på tallrikshyllan i köket framför chokladboken.
 
 
Fredag var sista dagen i Österrike då bar det iväg till Grossglockner på slingrande vägar, fantastiska
naturscener
 
Att sitta i denna fantastiska natur och intaga en god lunch kan inte bli bättre. Stort beröm till reseledare
och chaufför för en fantastisk servis. Kan nämnas att drycken bestod i gott rött eller vitt vin
 
Jaha så hamnade vi i mitt kök igen. Hemkomna från semestern så måste jag bara fixa lite med inredningen
hittade denna typ ljuslyckta nere i gamla garaget putsade upp den så bytte den plats med en termometer
som hängt där ett tag
 
När vi kom hem lyckades Kjell bita sönder en tand så han måste till sin tandläkare.
Kjells tandläkare finns i Älmhult och i Älmhult finns IKEA och jag gillar IKEA så jag åkte med. Om inget
annat så behöver jag värmeljus och så hittade jag denna ram som jag tyckte om.
 
Det är kul att besöka IKEA jag kan få lite tips och ideer jag måste inte handla en massa. Jag köpte nästan
inget, bara några glas, några tallrikar, en rund matta, 2 dörrmattor lite ljus, ramen, ja lite annat som jag behövde
det är ju inte mycket eller ?
 
Ramen behövde ett motiv och jag har tapet över från rummet intill så jag klippte ut en blomma och satte in
i ramen, passar till tapeten på väggen
Jag skulle kanske tända lyktan som kommer från Gröna porten, köpte fyra olika för 100 kr.
 
Kram, vi ses
 
Maj-Lis