Upplevelser i Österrike !

Ja nu är det några dagar sen jag gjorde ett inlägg här på bloggen. Anledningen är väldigt angenäm
jag har nämligen varit på bussresa i Österrike med min man och våra vänner från Linköping, ja ett tjugotal
andra resenärer också. Här har vi övernattat på  hotell i Meerane i Tyskland
 
Bussresor är väldigt praktiskt. Man stiger på bussen i Malmö sen är det bara att åka med, vi åker alltid
med Ölvemarks. Bra bussar trevlig reseledare och säker busschaufför.
Vår reseledare Camilla, Gustav ska bli reseledare och så vår chaufför Jonny Som tog oss upp och ner
i alperna med säkerhet om än jag hade hjärtat i halsgropen ibland
 
Vi har bott i Saalbach med fantastisk utsikt från vårt hotellrum hela veckan och sen med buss besökt
Mozarts födelsestad Salzburg, Hitlers Örnnästet, Liechtensteinklamm som är en ravin så fantastisk att
jag aldrig sett dess make samtidigt både skrämmande och härligt
 
Hotellet vi bodde på och minsann stod där en grillkåtan en sådan som vi har som vi hyr ut, tyckte vi var kul
Inte vet jag om den var finsk som vår.
 
Kunde inte låta bli att ta en bild på en dagisfröken och några kära ungar
 
För att få en riktig känsla av höjd och frisk luft åkte vi linbana 1800 m upp
Uppe i bland molnen, utsikten är så mäktig att man blir nästan religös.
Härligt, härligt. Här uppe stannade vi en bra stund innan färden ner igen.
Väl ner komna väntar Kjell och Sören på att förlusta sig med varsin öl.
Bara så ni vet så ska äkta Mozartskulor vara klädda i silver och blått, sägs det
Man blir hungrig i mellan åt men pizzorna var så stora så Inger och jag delade med våra män.
I Saalbach var det stängt nästan överallt utom på restauranger och ett och annat snabbköp. Öppnar i mitten
av juni stod det på dom flesta affärer vilket våra män gladdes åt.
 
På räcket på Mozartsbron fäster kärleksparen sitt hänglås och kastar nyckeln i floden sen är tanken att
kärleken inte kan upplösas.
Nu har jag lagt in en hel del bilder från vår semester men jag kommer att visa er mer och det handlar
om ravinen, Alperna och Örnnästet som var en 50 års present till Hitler. Jag måste säg att det var med blandade
känslor jag gick omkring i huset och i hans bunker, obehagligt
 
Vi ses snart igen om ni vill.
Glad Midsommar om jag inte hinner in här innan
Kram
Maj-Lis