Matrum

Vinterhalvåret är den tid på året som jag inreder som mest. När vi köpte matrumsmöblerna så var det
det rustika bordet som vi föll för, stolarna fick vi till på. Men vi klädde om dom och har haft glädje av
dom i många år. I förra veckan åkte vi till en antik o loppis affär för jag letade efter ett skrivbord till
mitt behandlingsrum och vad ser jag, sex stycken gamla slitna matrumsstolar från början av 1900-talet
Efter mycket funderande bestämde vi att vi köper dom trots at vi visste att det blir en hel del jobb att
renovera dom
 
Sitsarna har kvar original skinnet så det ska vi försöka smörja upp och behålla, fyra stolar kan nog bli
fina trots att dom är rejält slitna. Tänk vad enkelt om jag någon gång kunde hitta rediga möbler som
man inte måste renovera, så mycket enkelt det skulle varit
 
Två av stolarna ska jag klä om i ett lite färgglatt tyg hade jag tänkt annars blir det lätt lite för mörkt och
tråkigt. Nu börjar ju lite av den vita trenden ge sig och lite mustigare färger kommer tillbaka
 
Foto i min spegel.
 
När jag fått in stolarna i marrummet kände jag att jag måste flytta det höga mörka skåpet så att det står för
hörnet och då blev det fel med klockan så nu har den hamnat i det andra rummet men det blev bra där
också. Ja, ja det ena drar med sig det andra
 
Höga stolar kräver en hög kruka på matbordet och som vanligt när dom finns i affären, en hotencia min
favorit blomma när det gäller krukväxter
 
Det var allt för denna gång, får se hur det blir när vi fått tag i en tapetserare som kan hjälpa oss med klädseln
på stolarna.
 
Ha en skön vecka, vi ses snart igen
Kram
Maj-Lis
 
#1 - - Frida:

Jätte snyggt Farmor! Du hade gärna fått inreda mitt hem! :) kram Frida