En dag som denna

 
Nu är det några dar sedan jag var här inne på bloggen och i går kände jag att i dag lördag är det på tiden att
jag blir färdig att sätta mig här.
Nu kändes det inte helt lätt en dag som denna. Jag somnade i går natt till vetskapen om terrordåd i Paris med många döda. Det är fasnsfullt det som händer i världen och vår trygghet har rubbats ordentlig.
Nu skall jag inte skriva mer om detta för vi blir alla informerade hela tiden, men mitt minne av Paris var år 2006
då hade jag fått en resa dit av min man i 60-års present, det var en upplevelse som man inte glömmer, min första bussresa genom Europa tillsammans med min man och ett femtital andra resenärer och en guide som
berättade om Paris med sådan inlevelse att jag köpte Frankrikes historia
 
 
En bild framför ett fönster i tv-rummet. Den här praktiska bord typ låda har jag flyttat runt lite där jag tyckt
att det har passat, köpt på IKEA. Den blanka fina vasen hittade jag på Hjärsås bokloppis. Den var då
väldigt ful men jag putsade upp den så nu blänker den så fint.
 
 
Ljusstaken med äpplen i köpte jag på Rusta. Den kan det hända mycket kul i nu till jul
Från det ena till det andra, jag kan tycka att det är rättså tröttsamt med alla tv program som skall
göras om och grejas i inredningen av olika anledningar. Nu skall ju inte jag säga för mycket för
jag kan vist ändra och byta och tycker det är riktigt roligt
Men på tv-1 har det börjat ett program som heter " Det sitter i väggarna ". Det handlar om gamla hus,
riktigt gamla hus. Jag vet inte vad som händer med mig men när man börjar leta och forska i gamla tider blir
jag helt salig. Så jäkla intresant, kanske jag har levt på den tiden och fötts på 40-talet igen ha, ha.
Vårt hus är ju byggt 1918 och jag har faktiskt fått veta varför och vem som byggde det och vilka som sen köpte
det och att det har bott två familjer här samtidigt. Sådant tycker jag är spännande
 
 
Hästen får stå på böckerna tycker jag. Innan stod den tvåarmade ljusstaken där men när Rustas ljusstake
kom så fick det flyttas om lite. Gunghästen är inte gammal den ser bara gammal ut det var nog därför den
hamnade hos mig
 
 
 
Böckerna har jag också köpt på Hjärsås bokloppis. Dom är billiga och snygt att dekorera med.
 
 
I dag avslutar jag med en bild på mig själv som Kjell har tagit,han tycker om mina små flätor
Nu skall jag inte vara självgod men jag tycker att det är fint med långt hår på äldre kvinnor. Min
mormor hade långa flätor och jag mins hur imponerad jag var när hon släpte ut håret och sen satt
och flätade det. När jag gick i pension så slutade jag att färga håret och bara klippa topparna och så
har det växt på. Ja,ja jag trivs med det så här än om jag får lite komentarer från andra äldre kvinnor
att jag nog borde klippa mig
 
I kväll är det kalas hos ett av mina 10 barnbarn, alltid lika trevligt
 
Ha en bra helg trots allt elände i världen vi kan bara hoppas att det goda tar över, och det tror jag på
 
Kram
Maj_lis