Gör det du kan med det du har

 
Ja så tänkte jag  för något år sedan när jag fick erbjudandet att kolla tapeter som hade blivit över
hos Kjells dotter som jobbar för ett företag som tillverkar tapeter.
Den här brickan var väldigt tråkig så jag tapetserade helt enkelt den. Jag är ju mer än förtjust i den här
tapeten vars mönster gjordes i slutet på 1800-talet och heter pigkammaren
 
 
Brickan står i köket och jag ser den varje dag. Jag visste att det fans ett par tapetrullar kvar så jag
tipsade min käre man att den skulle vara väldigt snygg i den lilla hallen intill köket, vi kanske skulle
tapetsera den för igentligen så är halltapeten väldigt intetsägande och tråkig
 
 
Så härom dagen säger Kjell att just nu hade han inget att göra och var sugen att sätta nävarna i något.
Ok, vi skulle kanske tapetsera hallen, orden kommer från honom.
Sagt och gjort. Jag blev väldigt nöjd och inte behöver jag hänga något på väggarna
 
 
Lite grönt från trädgården och några tidningar om den kommande julen får räcka
 
 
Gick genom köket och tog en bild, rysligt gammal träskål och romantisk kruka
 
 
Här njuter jag hos min kära syster Catrin i hennes vackra hem. Tyvärr hade jag glömt kameran
hemma annars skulle ni fått se hennes och mannens hem, det får bli en annan gång
Knasig storlek på bilden ? Ja jag har klippt bort mina systrar, jag fick låva att inte lägga bild på dom
för dom gillar inte att se sig själv på bild.
Ja, ja var och en gör som den vill, dom är världens goaste systrar och jag älskar dom.
 
Ha det bra resten av veckan, farsdag på söndag och snart härliga advent, vi ses snart igen
Kram
Maj-Lis