Hem ljuva hem

 
Välkommen hem till min kära syster Helene. Här med pyrrine hunden Peikko
Han är köpt i Finland och Peikko betyder troll på svenska.
 
 
Vi är tre systrar, jag, Catrin och Helene. Sen vår mor dog så har vi inte träffats på länge så nu saknade
vi varandra och det bestämdes att vi skulle träffas hos lillasyster Helene i deras renoverade vackra hem
Mannen i huset hade handlat hem gott bröd och pålägg så det blev först frukost och jag vill låva att vi hade
massor att prata om
 
 
Naturligtvis så plockade jag med mig min kamera och gick löst med att fotografera i huset på alla vackra
blickfång. Här spegeln ovan soffan som jag satt i när vi fikade
 
 
Tittar jag åt andra hållet i det fina uterummet så ser jag en inbjudande fåtölj och naturen utanför fönstret
 
Här kan alla känna sig välkomna. Sköna fåtöljer och så vacker tapet ja allt passar så fint ihop vilket
ger ett vilsamt intryck. Och flera meter upp till taket ger rymd i rummet
 
 
Köket helt i gammal stil. Så genomtänkt, dom här människorna som bor här har tagit vara på husets
själ men ändå moderniserat så det är praktiskt och så snyggt
 
 
 
Så fin han är så lugn och snäll. Han får samsas med två hundar och en katt också, men dom andra
hundarna valde att stanna ute
 
 
Men katten Morris han höll koll och placerade sig högt
 
 
Vackert blickfång på ett gammalt drängaskåp
 
 
Efter en del övertalning så fick jag fota mina kära systrar. Förstår inte varför jag måste övertala dom
dom är ju lika vackra båda. Katten Morris han stälde mer än gärna upp på bild. Helene och Catrin fina
är ni och jag är glad att ni är mina syskon
 
 
Nu fick Catrin ta kameran så här sitter jag och Helene och minsan Morris också
 
 
Jag och Catrin och Morris han ger sig inte han ska vara med
 
 
Här inne huserar sonen Micka som var i skolan. Säkert skönt för honom att slippa höra vårt tjatter
 
 
En sista bild i dag från ett fönster.
Snart kommer mer från detta härliga hus som ligger ett par km in i skogen.
Jag vill låva att vi skulle nog behöva ett par dagar att prata minnen lösa världsproblemen och
bara vara tillsammans. Att ha syskon är en rikedom och jag har ju två bröder också, jag får
nog ta ett snack med dom snart.
 
Som sagt, var rädda om er vi ses här snart igen det fins en hel del kvar att visa från detta hus
 
Kram
Maj-Lis
#1 - - Maria Bjerre:

Kunde inte föreställa mig såå vackert, fast Helene har berättat! Ta väl hand om varandra!

Svar: Tack Maria det ska vi göra. Ja Helene bor i ett alldeles underbart hus.
Maj-Lis Renud