En lekfull trädgård

 
Denna veckan passar jag katten till en av våra grannar. Nu har jag varit och hälsat på hos dom flera gånger
och alltid faschinerats av deras härliga lite vildvuxna trädgård med rolig fantasi.
 
 
Häromdagen tog jag kameran med mig och tog en del foto i den här fina sensommar miljön.
Kanske är det ett teaterspel, bara fantasin sätter stopp
 
 
Kvinnan i familjen har virkat så fint till stolparna som ramer in stolarna.
Ibland är fantasi viktigare än kunskap
 
 
 
Några meter bort ligger huset med sitt ljuvliga uterum. Vilka fantastiska liljor som välkomnar en när man
kommer och hälsar på
 
 
I taket hänger nästan färdiga vindruvor, dom behöver lite tid till sen är dom säkert söta och goda.
Flaggorna är med all säkerhet sydda av frun i huset
 
 
Vad avis jag blir, tänk att bara gå ut och plocka en hand full med egna vindruver, ingen giftig besprutning
här inte
 
 
Massor med blommor och annat kul.
 
Hösten har ju gjort sitt intrång på en del växter men det är ju så det är, det blommar och vissnar
sen kommer en ny vår
 
 
Den levande katten smet men dom här båda lär inte flytta på sig, söta.
 
Det blev lite om en fantasifull trädgård i dag. Om man öppnar sina ögon vart man går ser man så
mycket som man inte lagt märke till innan. Titta och njut.
 
Ses snart
Kram !
 
Maj-Lis