Tillbaks till ordningen !

 
Jag har igentligen inte tyckt att den här fåtöljen passade så bra i vårt vardagsrum, men den är helt underbar
att sitta typ ligga i för det går att fälla ryggen bakåt och så har vi ju en TV i detta rum som jag brukar titta på
och en TV på ovanvåningen som Kjell kollar på. Så när vi köpte andra fåtöljer ( ett måste tyckte jag ) så
flyttades den här fotöljen en trappa upp
 
 
Ja och då måste det nog köpas en till fotölj så vi kan vräka oss framför TV i varsin bra och skön stol
Det var inte lätt att hitta en lika dan så det fick bli en liknande
Nu måste jag ju fixa till det så det blir lite ombonat och mysigt men det är för mig ett roligt projekt
 
 
Lite kalt utan kuddar så det blir till att leta efter något som mjukar upp rummet.
Jag har lagt fotona i
ett program som heter cinema, jag skojar till det så det blir lite film över det hela 
 
 
Ser ut som en bok, men
 
 
icke. Praktiskt, här samlas fjärkontrollerna gud vad skönt att slippa se dom och att leta efter dom
Lådan fins att köpa hos Borett i Kristianstad.
 
 
Och så går jag förbi Royal Design, i fönstret ligger denna kudde. Genast såg jag den ligga i en av mina
fåtöljer. Som tur var så köpte man bara kuddfodralet ( jag har massor med kuddar hemma )
Sen hem och prova
 
 
På bilden innan ser det jättebra ut men i verkligheten så försvann den mot det svarta.
I den bruna skinstolenn passade den alldeles utmärkt. Guldtoffsarna gjorde sig bra till nitarna på fåtöljen
och till den guldiga brickan på bordet. Men visst är kudden läcker ?
 
 
Grå botten på kudden och grå blommor på tapeten. På så vis får man ett lugnt intryck av rummet
 
 
Det hela slutade med att jag köpte ett kuddfodral till till den andra fåtöljen
Naturligtvis måste jag plocka in dom sista blommorna från min hotensia som pricen över i.
 
 
Vad hände med fåtöljerna i TV rummet ? Jag kunde inte blanda in kudden med flickan där nere så
hon har fått sin plats i den ena fåtöljen där uppe. Nu ska jag bara hitta en snygg pläd till den andra
sen kan det nog bli trivsamt om nu inte gardinerna.........
 
 
Inte riktigt samma mönster på båda kuddfodralen det är ju det som är så kul.
Trodde aldrig att jag skulle falla för tigermönster men jag bara gillar dom
 
Ja så kan det gå efter en eftermiddag på stan
Jag vill inte passa in, jag vill passa på.
 
Kram
Maj-Lis