En helt vanlig fredag

 
Man är så svältfödd på sol just nu så när den visar sig blir jag alldeles lycklig.
Satt och läste en tidning när den bröt genom molnen, så det blev denna bild från vårt vardagsrum.
 
 
Jag slängde en blick ut i hallen som plötsligt kändes ljus och levande.
Det fins en pytteliten nackdel med vårsol, alla små dammkorn vart dom nu kommer ifrån
 
 
Så blev det då fredag igen, en viktig dag om man jobbar eller inte.
Jag känner att veckan är slut och då kan jag koppla av med lite finare dukning och extra gott på
tallriken. Dessa tallrikar har jag fått av min kära syster Helene och jag vet att hon har köpt
dom på Club kompis i Broby, fina och fins i fler färger.
 
 
Blommig servett från Hemtex, vinglas från Indiskan. Det lilla vattenglaset är från när jag jobbade för
Oriflame, jag har flers stycken och jag gillar det särskilt när jag håller det i handen, då käns det så rundt
och mjukt på något sätt, låter kanske konstigt men ja, ja så är det.
 
 
Min fina Hortensia gillar jag som ni säkert vet för det har jag berättat om innan.
Liten söt ljuslykta köpte jag i Lindköping när vi var på besök hos bästa vännerna.
 
 
Det här gamla bordet är jag stolt över, hittade det i en andrahands butik för 500 kr och då var det 4 stolar
med. Stolarna har jag bytt ut för ett tag sedan men bordet kommer att hänga med, grova ben och kryss
under gör att det är bastant och ja snyggt tycker jag. Vi målade det vitt det var inte fint innan.
 
 
Nu skall fredags maten tillagas, det är Kjells uppgift. Jag fixar maten i veckan men fredag och lördag är
det nästan alltid Kjell som fixar det. Det blev gott som vanligt.
 
Vi ses snart igen. Kram
Maj-Lis