Att unna sig !

 
Vaknade tidigt i morse,fem var nog klockan det hade börjat ljusna. Började tänka på att fönstren behöver
verkligen putsas. Jag fyller snart år och skall ha en liten men annorlunda fest här hemma men bara för
mina barn. I vilket fall så måste fönstren putsas och som tur är finns det folk man kan anlita till det
Här en bild från mitt fönster i köket.
 
 
Jag ringde och bestämde tid den fönsterputsare som jag anlitat innan. Jag är så nöjd med dom,snabba och
duktiga och med rotavdraget betalar vi bara 750 kr det är värt varenda krona
 
 
Det är ju så att har man ont av värk och inte kan själv så fins det folk som kan det och då betalar jag gärna
Den här gröna växten trivs i mitt köksfönster och har hängt där länge.
När fönsterputsaren kommer då måste allt plockas bort och då passar jag på att göra rent runt fönstren
och fönsterbänkarna som snart behöver målas ser jag men det tar mannen tag i.
 
 
Ja är det något som jag unnar mig så är det att få fönstren rena och en bukett tulpaner när jag känner
för det, eller andra sorters blommor, hotensier och rosor är några favoriter.
 
 
Dom här tulpanerna var alldeles särskilt vackra med sina krusiga blomblad och så fina när dom öppnat
sig.
Grått och trist är det utanför föstret, dimman har fått fäste här i dag, men vet ni det kommer en vår
inom en inte allt för avlägsen framtid och vist är det härligt att längta.
 
Kram på er !
Maj-Lis
#1 - - JUNITJEJ:

Så fina tulpaner!
Det måste vara guld värt med en fönsterputsare!

#2 - - Matilda Berlin:

Men åh så fina bilder!

#3 - - Marie Skoog:

Å så fint! Underbara tulpaner. Ja, oj vad jag längtar till våren! Men först blir det skidresa.
Kram på er!