Treavel

 
Den här tavlan kunde jag absolut inte släppa ur tankarna när jag en gång hade sett den. Resväskor så
charmigt och bara att komma på måla en tavla av dom. Lina Gardelid har gjort den och den heter Treavel.
Målat och sen en fotograf som fotat och så gör hon plancher eller på kanvasduk, på så vis blir det inte så dyrt om man vill förnya som om man skall köpa målningen
 
 
Jag hade tänkt att byta ut fjärilstavlan men , nej den är jag fortfarande förtjust i så jag lyckades hitta en
plats åt resväskorna också.Jag fick ju trixa lite med att vända skåpet och .....
 
 
borde också. Får se hur länge jag trivs med det på det hållet och duken, ja den får vara kvar ett tag till
tror jag.
 
 
På uteplatsen har krukorna kommit fram och några pelargoner har fått sin plats, gräslöken är från i
fjor och växer fint, vi får nog ansa lite i den. I den bakre krukan skall det komma upp en lavendel
också den från i fjor, den är lite ynklig ännu men blir säker fin när den växt till sig lite
 
 
Hittade vimplar hos Indiskan och dom fick ge lite extra liv på uteplatsen.
 
 
När jag grejat färdigt med plantering och upphägning av vimplarna så satt jag mig att vila i en ful vilstol men
Kjell tycker dom är hur fina som helst (vi har två stycken ) så det så. I vilket fall så satt jag och bara njöt och
begrundade vad vackert det är nu när allt, ja nästan all slagit ut och sommaren framför oss.
 
 
Det är så grönt att man nästan blir bländad av allt det gröna i naturen.Grinden kommer med här allt
som oftas, den hör sommaren till och modellen heter solgrind. När den är framme kommer en ljuvlig tid.
 
Njut vår bästa tid är nu.
Kram
 
Maj-Lis
 
 
#1 - - Gunsan :

Sån underbar grönskande oas ni har 👌👌