Ute eller inne ?

 
Så kom då äntligen värmen och med den en del jobb i trädgården, inte bara trädgården utan vår fina grind
som Kjell gjort skall ju på plats. Den har stått i förvar i uthuset under vintern.
Nu är den putsatd och målatd och är på plats, vår fina solgrind .
 
 
Nu är det ett stort mellanrum i häcken och där står en typ blomprydnad som varit brun innan men med
lite vit färg så syns den bättre
 
 
Den första mårbacka pelargonen är inhandlad och gör sig fint i matrums fönstret
 
 
Köpte en vacker Höganäs kruka när vi var i Linköping. Krukan har en liten spricka så jag prutade minsann
ner den från 350 kr till 100 kr. Blomman kommer från Oppmanna handelsträdgord, där finns så mycket fint
så det blir snart en tur dit igen.
 
 
Det är roligt att greja och göra fint i trädgården men jag måste ändå dona lite inne i huset, kan liksom
inte låta bli.
Nu fick jag för mig att jag kanske skulle ha en stormönstrad duk ocn liva upp rummet lite. Iblan är jag
nog lite feg och det blir vitt, brunt och så enhetligt.
Jag brukar titta på tv- programmet Vem bor Här ? och i år tycker jag att det varit mycket bättre än
den första omgången, som jag kom med till uttagningningstestet, men sen var mitt hem nog inte tillräckligt
spännande och lika bra var nog det
 
 
I alla fall så i det programmet är det många roliga och tokiga hem och då kan jag bli lite frestad att prova
något annat.
Duken tycker jag är vacker med sina stora blommor, den är köpt på Indiskan för säkert 5 år sedan och har
inte används så mycket.
Har man tapeter och golv som inte tar över för mycke så går det bra att blanda mönster bara man håller ihop
färgerna. Ja , jag får väl se hur länge den får ligga kvar än så länge tycker jag det är rätt ok
 
 
I tv-rummet har gardinen med fåglarna kommit upp, jag tror dom skall föreställa strandskator och för mig
är dom somriga.
 
 
Nu skall jag ut i det vackra vädret och bjuder er på en kruka med lyckoklöver.
 
Vi ses snart. Kram
 
Maj-Lis
#1 - - Veronica Wallgren:

Vad fint ni har det :) Så himla fint med grinden :)

Svar: Tack snälla !
Maj-Lis Renud