Känns hoppfult

 
Advent , snart är vi inne i december och julen närmar sig med stormsteg. Det kan inte hjälpas men jag tycker
att advents tiden är den bästa, alla ljus, levande och elektriska. Jag njuter när jag är ute och åker när det är
mörkt och kan se alla fönster och trägårdar som är fulla av ljus, så vackert
 
 
Kyligt ute då tänds brasan i täljstensugnen. Här en bricka som jag ställt ljus och blommor på.
Hoppfult skrev jag i början, ja det käns hoppfult Kjells cancermedicin har gett bra resultat och han har kraft,
han har glädje och han jobbar på med sin firma där han säljer utrustning till höghöjds fotografering.
Naturligtvis finns tankar om famtiden men det är här och nu som gäller.
 
 
Pyntar gör jag men inte så mycket som jag gjorde förr, nu blir det mest ljus och gröna växter, julstjärnor
och acaleer`i vitt och rosa. Hyacinter och amarylis fins också i huset
 
 
Spröjsade fönster tycker jag är snyggt och mysigt men tyvär har vi inte det bara i en gammal dörr
som vi hittade på vinden, den har vi mellan matrum och ut till mitt behandlingsrum. Jag kom på iden
att vi kunde kanske köpa färdiga spröjsar, icke, det kan jag göra själv säger min kära man.
Sagt och gjort nu har jag spröjs till uterummet. ( har en känsla av att det får stanna vid det ). Köpt
typ istappar på rusta lyser fint.
 
 
Ända sen vi la in det vita golvet så har jag" velat "om jag skall ha matta eller inte. Men nu har jag bestämt
att matta skall jag ha. Hörde av en bekant att om man inte har mattor ser det ut som man håller på att flytta
så matta fick det bli. Bestämde mig för en silkesmatta köpt på mio möbler 3x2 m . Mattan får absolut inte vara
för liten så storleken blev bra.
 
 
Advents stjärnor, julbocken och en hel del annat i köksfönstret. Jag har inte hunnit så mycket med
pyntandet för jag har ju en loppis som jag öppnade i sommras och nu har jag julmys och det innebär
mycket förberedelser som tar min tid, men så roligt.
 
Nu var det meningen att det skulle komma en bild till men det vill sig inte så jag säger vi ses
och ha en härlig advent
 
Kram
Maj-Lis