Jaha, vad var det som hände här då ?

Det kan man ju undra.
Jag som har bloggat flitigt nu i en vecka och tanken var att jag skulle vara här inne
lite mer än tidigare.
Blogg.se ger oss bloggare rådet att uppdatera flera ggr om dagen, jag tänker så här
flera ggr i veckan, måste ju ha något vettigt att komma med
Jag fick in en vända på sjukhuset men klarade mig med en övernattning och lite
medicin så nu är jag på G igen, det är lite av anledningen till att jag inte synts här på ett par dar
 
I kväll är det andra gången på inredningskursen och vi skulle fota ett rum var som vi inte var nöjda med
så jobbar vi fram något bra tillsammans .
Jag viste genast vilket rum jag skulle ta ta tag i.
 
 
Nämnligen allrummet som är genast ovanför trappan.
 
 
Detta rummet är tv-rum och rummet där jag sitter med datan, barnbarnen spelar tv-spel när dom kommer och
så vill vi sitta här och slappa. Här trappan upp till vinden där vi har en del förvaring. typ madrasser, täcken, kuddar och sådant vi inte vill förvara i källaren.
 
 
Verkligen en utmaning att få en förändring här. Ett fönster med balkongdörr ( mysigt där ute på sommarnornar )
två fönster på nästa vägg. En dörr in till  toa och två dörrar till två rum
Här vill jag ha tips på gardiner, tavlor och annat som kan lyfta det här rummet.
 
 
Min lilla jobbhörna, snetaket i trappuppgången syns vid räcket, och så dessa tråkiga sladdar, försökt att gömma
dom i en korg
 
 
 
Nu har vi kommit runt rummet.
Jag har gjort ett litet krypin till barnbarnen under snetaket, där gillar Misen också att vila. Ibland har mannen fått
ta sin tillflykt dit om han snarkar för mycket.
Gungan är jag väldigt trött på och vill ta ner men barnbarnen vill absolut inte det
Annars, det jag är nöjd med här uppe är att vi tog bort innertaket och lät balkarna vara synliga.
Panelen i taket målades vit och en kristallkrona hänger i nocken högst upp.
 
Skall bli riktigt spännande i kväll på kursen och se vad vi kan komma fram till
 
Jag tar tacksamt imot tips och råd från er, skulle verkligen vara riktigt kul om någon vill göra det !!
 
Vi ses i morgon. Kram
Maj-Lis