Kylig vind !

 
Utanför fönstret är det kylig vind. Snålblåst och lite snö inget vidare, käns fortfarande långt till vår.
Min färgglada bänk har fått fiytta på sig, den stod under den stora spegeln innan.
Ibland är det det lilla som gör det, en liten förändring, bara flytta en möbel och inredningen lyfter lite.
 
 
Pedistalen flyttade också på sig, hamnade intill skänken och spegeln, kan nog bli bra där också.
Det var ju det här med mitt olyckliga fall också. Jo då det går sakta frammot men minsann fick jag
uppsöka vårdcentralen efter några dagar och läkaren tyckte där att jag måste röntga axeln och
nyckelbenet eftersom jag hade ordentligt ont, så det är gjort, får se vad det säger när jag får svaret.
 
 
Hittade en vacker gammal tavla på en loppis som jag inte kunde motstå. Jag provade att hänga den tillsammans
med fjärilstavlan men det blir inte så bra tror jag.
Hittar jag ingen plats till den så hamnar den i min lilla loppis till glädje för någon annan.
Motivet är kopierat från sent 1700-tal, en oljemålning från långt senare.
 
 
Jag har en del bruna inslag i rummet så när jag hittade den här krukan köpte jag den.
Brunt är snyggt till mycket, särskilt turkos och till rosa.
 
 
 
 
Hortensia är en av mina favorit växter. Dom var billiga på blomsterlandet förra veckan så jag köpte två
stycken och planterade i en gammal låda
Krukväxter har den fördelen att dom står längre än snittblommor så har jag tur får jag njuta av dom ett
bra tag
 
 
För någon vecka sedan så tittade solen in genom mitt köksfönster och min hängväxt blev en fin skugga på
väggen. Murgröna är den absolut tåligaste växten så här års
 
Nu skall jag minsann sätta mig vid tv-n, har spelat in Husdrömmar från i gårkväll. I det huset fans en del som
jag måste kolla lite extra på i inredningen.Husdrömmar är ett av mina favorit program, men bäst är ändå Mandelmans
Underbara människor som vårdar djur och natur
 
Hej då, kram vi ses.
Maj-Lis