Vad gör du i min säng ?

Inte brukar det vara någon där kl 10 en söndagsmorgon.
Frukosten är avklara och efter en stund framför morgonprogramet på tv 4 tänkte jag , nu minsann skall jag gå upp och bädda.
Brukar göra det på söndagar, inte så noga i veckorna, sovrummet ju ligger på andra våningen.
 
 
 
Vad får jag se ? Jo Mise misen som han heter vår gamle hankatt, gammal och gammal men 10 år är han.
Det är kanske inte så gammalt för en katt. Han ligger i våra sängar och sover djupt.
Det har aldrig hänt att han taget sig den friheten
 
 
Han låtsas inte alls om mig, lyfter bara på sitt ena öga, suckar och somnar igen.
Vet ni vi älskar våran katt om än han är väldigt speciel.
Klappar man och han tycker det räcker. tro inte att han bara går i väg, jo går iväg gör han men han hinner
bitas och glo möget innan han sticker
 
 
Låt mig va , ser han ut att tänka.
 
 
Okej, ligg kvar du. Jag kan inte med att jaga bort honom. Han vänder sig och somnar om på andra sidan.
Han är ju en äkta bondkatt och han lever sitt liv precis som han vill.
Jag kan bara beundra honom, hans sätt att njuta och att räkna ut att tittar han tillräkligt länge
på kylskåpet och ger ifrån sig ett par jämrande ljud då kan det bli lite extra gott
 
 
Nåja, efter ett par timmar var tuppluren över och jag kunde bädda som jag tänkt
Jag har föresten köpt ett set nya speglar som jag satt upp här i sovrummet
det skall jag visa er i morgon, det är ju i huvudsak en inredningsblogg men kul att hitta på något annat också.
 
I eftermiddag blir det fika hos yngsta sonen, gott. Trevlig dag på er !
 
Vi ses. Kram
Maj-Lis