Nu är dagarna lite mer avslappnande.

Kjells cancer verkar hålla sig lugn och vi är tacksamma att bara behöva en behandling i veckan.
Bivekningarna blir då inte så tuffa utan att han kan njuta av livet och se possitivt på tillvaron
 
 
 
Här en fin dag i september. Vi tog bilen och körde upp till Breanäs, norra delen av Immelsjön. med oss hade vi
nybakad äppelkaka med vaniljsås så gott. Livskvalite.
 
 
På vår veranda på framsidan av huset kommer kvällssolen, skönt att sitta här, grilla gör vi också här året om.
Det har kommit ett fönster bakom grillen, där var en stor förväxt växt som vi fick hjälp av att ta bort då bestämdes att ett föster skulle dit så blev det lite mer ombonat och så slipper vi drag. Kjell gillar att utmanas så det blev till att fundera ut hur han skulle få ihop det, fans ju inga färdiga fönster men han fick till det  bra och gjorde egna spröjsar, snyggt och praktiskt
 
 
Jag bara älskar hortensior och mannen i spegeln.
 
 
Nu när det börjar bli höst är det roligt att greja lite i huset
Den röda gamla hattasken har fått en plantering, så har den fått en ugggift i huset med att se trevlig ut
 
 
Ja jag vet, i förra inlägget så stod här en häst på hjul, men när jag kom in till butiken i ett annat ärende som jag köpt den så hade dom fått hem gunghästen som dessutom var lite större, jag frågade om jag kunde få byta till denna istället, vist fick jag det så bytt är bytt.
 
 
Jag har faktiskt börjat att ta in lite växter i inredningen, tycker att det blir lite mer liv. Jag är inte för det minimalistiska som ni säkert har förstått, det måste synas att det bor människor här.
 
 
Så fick det bli så här långt.
Jag tror det skall bli lite mer om inredning nu framöver det går med stormsteg mot årets största högtid och den förberedelsen gillar jag skarpt
 
Kram på er 
 
Maj-lis