Ett hus att längta till.

Nu för tiden när jag är borta så längtar jag nästan altid hem. Känner en en otrolig ro i mitt hus,det är en del som behös göras bättra på målarfärg på fönstren, måla utterdörren och en del på verandan. jag kan inte påstå att jag stressar med det .Det är ett gammalt hus det har stått här länge så det nästan smälter in i naturen, skogen ligger bakom och ner för backen har jag sjön, jag kan ta det med ro. I dag har jag inte gjort mycket, stängt sv radion och njutit av att det är så tyst så jag kan höra tystnaden och så regnet förstås för regnat har det gjort hela dagen men det gör gott för vår natur det är fortfarande torrt.
 
I går var jag desto flitigare.Rensade och hackade så gott jag tyade i rabatten under köksfönstret. Där är flera fina rosor och dom vill jag ha kvar så jag blandade kogödsel med jord och grävde ner. Jag är inte klar ,fick pausa mitt onda knä började protstera.
 
 
 
Det vildvuxna kan va nog så fint, en annan rabatt
Mitt knä är inte rolig röntgen visar att det fins inget brosk kvar och remis skickades till ortopeden i hässleholm. Träffade läkaren i måndags. 2010 bytte jag leden i höger knä det har blivit riktigt bra men tyvärr höll det på att kosta mig livet, propar i bägge lungorna dagen efter operationen. Finns ingen garanti att det inte  händer igen. Vi gör allt vi kan sa den trevlige läkaren men det finns inga garantier. Jag väntar ett tag till med att operera mig, måste fundera jag är fortfarande nyfiken på livet och Kjell sa att jag skulle leva ett bra tag till innan han och jag ses.
 
Här är det tvära kasst. Lite foto från mina föster, här från tv-rummet på ovanvåningen. Kul kruka som jag köpt på Gröna porten. Matchar mina kuddar.
 
 
Fönster i matrummet
 
 
Nu har jag minsann bytt ut hästarna mot en skål i betong.
 
 
En ljusare filt som bytt plats
 
 
Det går inte långa stunder utan att jag tänker på Kjell.Det är och förblir overkligt att han inte kommer hem mer, jag saknar honom lika mycket nu som jag gjorde den dagen han dog.
I morgon skall jag köra till Hammarkvist trädgårdar och och sätta upp en utställning med Kjells tavlor som han gjorde , hans digitala konst som får hänga där i sommar. Han blir säkert stolt och det kan han va för det är fina tavlor som han lagt ner mycket jobb på.
 
Kram vi ses
Majlis