Våren på väg och med den mina funderingar

Om vi nu fråntar funderingar kring coronaviruset och alvaret i det så är man ju kvar här på jorden och skall försöka rida ut det hela vilket vi säkert gör men det kommer att kosta och ta sin tid. Mina funderingar handlar om mitt hus mitt nästa boende och när det kommer att ske. Jag vet var jag vill bo, en marklägenhet här i Immeln. Ligger fint intill skogen tre rum Men ingen ledig !!! jag måste vänta. Förr eller senare blir det så och då säljer jag huset. Jag går här ensam från rum till rum ,känner , tänker, ja jag är klar för en ny start i mitt liv, Kjell kommer att följa mig vart jag bor.
Något måste jag göra medan jag väntar ( månader,år).
Gröna gardiner som jag dragit båda längderna till ena sidan . Vill ha något ljusare.
Ett par ljusgrå stämmer bra till tapeten.Mio möbler hade rabatt så jag passade på
Angående mitt boende, jag kan omöjligt sätta mig i en lägenhet inne i stan eller bo i ett villakvarter jag måste bo intill naturen vi har sjön bara några hundra meter från. Naturen , sjön är det som hjälper mig i min förtvivlan och saknad efter Kjell. För oss var Immeln paradiset med dess möjliheter till det liv som vi ville leva. Jag kommer fortsätta så länge jag orkar.
Ibland behövs det bara en liten förändring för att jag skall bli nöjd. flytta hyllan för hörns.
 
Ni skall tänka er vad funderingar jag har över vad jag kan ta med mig vid en eventuell flytt . Men jag har redan räknat ut vad. Pratat med Göingehem som äger lägenheterna vi stod i kö flera år med tanke på Kjells sjukdom så vad jag fått veta så ligger jag bra till mer säger man inte.
 
 
Blommer kan jag inte vara utan . Här kommer en hel rad.
 
 
 
Ja vi får se hur allting blir i dessa tider kan man inte göra några större förändringar inte om det kostar pengar i alla fall. En sak vi någon gång så vänder det, tålamod. 
 
Va rädda om er så ses vi 
kram 
Majlis