Dukat för gäster

Härligt att förbereda för gäster så här en tisdagsmiddag, det är en av fördelarna med att vara
pensionär och så får jag ju anledning till att göra en advents dukning
 
Jag har använt mig av granris, äpplen och rester från en ljuskrona som jag vänt upp och ner på och ställt
på ett fat sen lagt i värmeljus
 
Fint att använda från naturen och ljuskronan använder jag från år till år. Ni som följer min blogg har
säkert sett den i tidigare inlägg. Kjell sitter i favorit fåtöljen och kikar på vad jag gör eller nej han tar
nog igen sig
 
Den turkosa skänken har fått påhälsning av sydda bockar och ljuskronan jag köpte på loppis i somras
Några äpplen omfamnade av ljuskronan
 
Så här fint blommar min Assalea nu. Man ska vara noga med att doppa den i vatten då och då så den
inte torkar så står den länge
 
Och så avslutar jag med apelsiner och clementiner, dom är som godast nu och fulla med cvitaminer
Middagen blev trevlig kan jag säga, vad jag bjöd på ? Köttfärslimpa, potatis, Kjells goda sås ( så god att man kan äta den med sked ) morötter, broccoli, lingon och ättiksgurka. Lite glass och frukt till efterrätt och sen kaffe med hembakad bulle senare på eftermiddagen, mums
Bäst är i alla fall umgänget med vänner
 
Kram på er
Maj-Lis
 
 
 
 
 
 
#1 - - Stickan!:

Så otroligt vackert!

#2 - - Oslofru:

Vilken vacker dukning :) <3