Vi tittar in lite till

Eftersom jag fått så otroligt många besökare på min blogg och även kommentarer om Helenes och Jounis
hem så tänker jag lägga in fler bilder  som ni kan njuta av. Här en bild i köket , soffan ni ser har hon faktiskt
köpt av mig och jag måste säg att hon har förvaltat den bra
 
Ifrån köket kommer man ut i ett fantastiskt fint inbyggt uterum. Alltså det är vinterbonat med golvvärme
I mitten stod ett förväxt olivträd som dom tagit bort och planterat murgröna som snabb växer upp.
En del av uterummet
 
Vi är kvar i uterummet, här satt vi och fikade när jag var hos Helene och tittade på alla småfåglarna
utanför fönstren
 
Ljuset silas genom dom tunna gardinerna
 
kök igen men från en annan vinkel
Hos familjen bor den här katten som heter Morritz, han är gammal snart 13 år. Tack vare snälla människor så
lever han i dag. Han hittades svårt misshandlad när han bara var en källing med käken söndersparkad ögat fördärvat och andra
förfärliga skador. Dom som hittade honom tog honom till vetrenär och bekostade operationen. I dag är han
blind på det ena ögat han kan inte stänga munnen och sned i kroppen men så kelen och go. Så klart att
Helene och Jouni tog hand om honom när dom som flyttade inte kunde ta med han. Nu är han allas favorit
 
Skåpet som står i det som jag kallar höga rummet har dom hittat ute i ladan. ett gammalt drängaskåp
som Jouni har slipat och målat.
 
Vacker kristall lampa gör sig bra högt i taket, älghornen syns i bakgrunden.
Ja vad ska man säg, bilderna får tala för sig själv.
Jag bjuder på en bild till från vardagsrummet.
Nu vet jag att Helene har ändrat och köpt till en del till huset så ni lär få se mer inom en inte allt för avlägsen
framtid
Ha en bra onsdag
Kram vi ses snart igen
Maj-Lis