Fotokonst som tavlor. Vem är Kjell ?

 
I dag tänkte jag visa er hur fint det kan bli att fotografera något man tycker om och sen göra en tavla av
det. Min man Kjell är duktig på att fotografera och har faktiskt ett helt galleri med vackra bilder.
Här ett foto på " Tulpaner mot skyn ".
Det kallas digital foto konst. Han gör det som en akvarell och sen printas ut på kanvasduk.
 
 
Här en tavla i svartvit. " Skog i dimma " heter den och är fotad i kullaskogen ett par mil från där vi bor.
Den har han gjort i flera exemplar och sålt till nöjda kunder.
 
 
För några år sen var vi på semester på Gottland där tog Kjell den här bilden men som också gjordes om
i datorn till en akvarell. " Gottlands motiv ".
 
 
På vägen mot Knislinge står det här trädet intill vägen, kalt men snygg. Dom flesta tavlorna är 90 x 70
 
 
Den här tavlan är rätt kul. Den tog Kjell när vi var på väg till Österlen den 16 mars 2006. Att jag kommer i håg
det är för jag fyllde 60 år den dagen men blev så dålig på vägen ner att vi fick vända och köra hem igen.,
Det hanns ändå med att ta några foto, och detta är Äppelträd i snö inför våren. Den är 90 x 60.
 
 
 
 
Här har vi ett foto från en vy nere i Bäckaskog. Bilden är tagen i slottsparken ner mot sjön en vacker
höstdag. Kjell erbjöd dom att köpa tavlan men dom tackade nej, lite märkligt kan jag tycka skulle ju
passa alldeles utmärkt i någon av Bäckaskogs miljöer.
 
 
Ytterligare ett Gottlands motiv från en gränd när vi var ute och promenerade.
 
 
Denna bilden ligger också på mitt förra blogginlägg, färglad och sommrig.
 
Detta är lite av fotona som Kjell tagit och sen jobbat med dom i datan för att få fram en levande bild med
färg, bakrund och känsla.
Alla tavlorna är till salu om någon skulle vara intreserad det går bra att lämna på kommentar på bloggen
 
Vem är då Kjell ? Jo som ni förstår så är han min man, han är dem man som kom i min väg två år efter
efter jag misst min förste man i Cancer. Han fick mitt liv att bli värt att leva igen och det tog inte lång tid
förren vi förstod att vi var ämnade för varandra.
Kjell jobbade då som designtecniker på IKEA så han var minsann ett riktigt fynd HI,hi.
Nu blev ju inte livet riktigt som vi tänkt oss. Sommaren år 2000 blev Kjell sjuk i Cancser, myelom det
är en benmärgscancer som inte kan botas men man kan behandla den.
Allt vi gick igenom den höst och vinter skall jag inte gå in på här, men på luciadagen fick vi åka hem från Lunds
sjukhus och det såg väldigt bra ut för Kjell
Nu gick några år, vi besämde oss för att vi lever här och nu, oro tar så mycket energi och är inte till någon nytta.
 
För att vara på den säkra sidan gick Kjell och tog psa prov med jämna mellanrum. Läkaren menade att det var
inga problem fastän proverna börjat stiga. 2012 visade sig att man måste operera, då hade det gått långt alldeles
för långt. Operationen tog 7 timmar och det hade även gått ut i lymfan.
Läkarna gjorde vad dom kunde och provet har legat på 0. Men nu fyra år efter har det börjat röra på sig lite.
Just nu går han på behandling för sin mylom och det sliter på kroppen, men jag har nog aldrig mött en människa
med en sådan livglädje och inergi som han har, det har med all säkerhet hjälpt honom.
 
Ja så är livet upp och ner,ändå någonstans så känns det ändå mest upp. Vi har underbara barn och barnbarn både Kjell och jag,
vi har lika underbara vänner och grannar, släktingar och ja jag vet inte allt som alltid finns för oss
 
Ja det blev ett annorlunda inlägg och det var inte meningen från början men när jag börjar skriva så ger
det ena det andra. Läs och begrunda.
 
Kram
Maj-Lis