Att känna sin kropp

 
Ja så sa han Tobias på Rehab , att jag skall lära känna min kropp och dom signaler som den sänder ut
när den inte orkar mer. Lyssna på din kropp, ja jag vet men jag skall ju bara göra färdigt här och sen ....
Det är advent och jag älskar advent, betyder väntan ja det käns vist som väntan. Att laga ryggar det tar tid
I köket har det kommit en ny tomte trots att jag inte skull köpa något denna julen
 
 
Han frestade mig med sin röda luva.
70 år, ja kroppen har verkligen gått igenom en hel del. Fyra goa ungar som har suttit på höften i omgångar
innan dom lärt sig gå det känner nog alla mammor igen.
Alla kassar mat man burit hem genom åren, plockat upp och stoppat in saker, alltid har man något att bära
 
 
Den här tomten är från i fjor, terrakottakrukor har stått ute men jag gillar när saker ser lite användt ut så jag
tog in och rengjorde dom så det blir säkert fint när hyacinterna blommar.
Sorg och smärta bär man också med sig än om det inte syns utanpå, men kroppen reagerar på sitt vis
 
 
Rosa julstärnor gillar jag till rummet där jag har en del bruna möbler. Den var inte tung att bära hem men
en del annat jag har handlat hjälper Kjell mig med
 
 
Den turkos skänken har ni som följer mig här sett många gånger en möbel som jag verkligen gillar
Bockar i tyg, gammal låda med tallris i. Dom röda bären syns dåligt.
 
 
Tallriset plockade Kjell medan jag var på behandling
Det är laserbehandling pluss rörelser som jag inte prövat innan och viktigt att man inte fortsätter när
man känner att det gör ont eller värre ont
 
 
Nej nu lämnar vi min rygg. Den här lampan blev jag väldigt nöjd med så vacker när den är tänd
Jag köpte den på Mio möbler, den är i metall och lite guldfärgad.
 
 
Liten adventsgran står i hallen bland en massa kottar, kottarna plockade jag i fjor men dom håller sig
bra i källaren från år till år
 
 
Tänk om man hade haft vett att vara glad och nöjd över sin kropp när den inte bråkade,
då tänker någon att min kropp skall hållas i trim det är en sak som är säker, men får man atros eller en buktande disk eller fibromyllagi eller ja jag vet inte allt då hjälper inte bästa vilja i världen men det kan säkert underlätta.
Nu skall man vara glad för det man kan och inte fixera sig på det man inte kan.
Jag har en loppis, vi hyr ut Grillkåtan och jag ger ansktsbehandling med välmåendemassage det är minsann inte fy skam.
 
Ha det gott
Kram
Maj_lis