Snällstäda ?

 
Den förste feburari och solen skiner, man blir så glad, men jag börjar tycka att det ser inte så fräscht ut lite
varstans i huset. Jag fick tidningen M i postlådan för lite sen och där var en hel del bra städtips.
Om jag börjar i badrummet eller lilla toan så är det krångligt att komma till, i alla fall runt toastol och och andra
rör som går genom som ju är ett måste.
Nu blev jag faktiskt sugen på att göra rent med tipsen som Marlene Eriksson ger ( ni vet hon från tv som är så himla hurtfrisk ). I badrum 1 tsk såpa, 1 dl ättika, saften från en halv citron och 2 dl vatten, blanda i en flaska och
spraya på ocn torka av. Gäller alla ytor även golv i badrum.
Att betänka det är miljövänligt !
 
 
Så det var bara att sätta igång, jag hade allt som behövdes för att ge mig på den lilla toan på ovanvåningen
Den behövdes göras vid i första hand. Jag besöker den mest på natten och då är jag så sömnig så jag
ser inte så noga hur där ser ut.
 
 
Jag måste säga att den här blandningen fungerar jättebra, löser både kalk och fett.
Något man kan tänka på både i badrum och kök är att puttsa upp kranen, en ren blank kran ser väldigt
fräscht och fint ut och det gick alldeles utmärkt med den här blandningen.
 
 
Så nu börjar det arta sig, mattan har åkt i tvättmaskinen.
 
 
Nu kan jag sitta här och filisofera en stund och känna mig nöjd.
Här kommer ett till tips som löser fett och smuts från målade ytor och det förstör inte känsligt material,
5 ml såpa ( en halv kapsyl ), 5 dl vatten. Häll vatten i flaskan och tillsättsåpan. Skaka inte för mycket !
Felet man ofta gör är att man tar för mycket rengöringsmedel och då blir ytan klibbig det har hänt mig.
Till glas, vatten några droppar diskmedel. Skaka inte blanda försiktigt.
 
 
Lycka till om du blir sugen på att städa, lite städglädje kanske du kan hitta, och en sak till sätt på bra musik
sen går det som en dans !
 
Plocka upp och ställ undan dagen innan du börjar.
Tackla rum för rum.
Börja uppifrån och arbeta neråt !
Ta golven sist !
 
Ha en härlig vecka, kram
 
Maj-Lis
#1 - - Emma -Merakibeauty.se:

fräscht :)

#2 - - Matilda Berlin:

Men åhh så skönt med städat! Älskar verkligen lukten av rent :)

#3 - - Felicia:

Konstigt nog blev jag sugen på att städa nu haha! Fast storstädade hela lägenheten igår ;)