Systrar en välsignelse

 
Ja för mig är mina två systrar till glädje. När båda ens fötäldrar har lämnat jordelivet då är det fint med
syskon och för mig finns det fyra stycken, två systrar och två bröder. Nu bor mina systrar nära mig så
vi kan lätt träffas. Det enda problemet är ju att dom är fortfarande så pass unga så att dom jobbar vilket
jag inte gör. Jag har hamnat i pensionärsåldern så det är till att njuta av varje dag så vi får pussla så att
det passar med deras lediga dagar.
Här har jag dukat för en förmiddags fika till oss.
 
 
Spisen värmer gott, där eldades i gårkväll och stenen den är murad i håller värmen i 20 timmar så det
räcker med några värmeljus för känslan.
 
 
Nybakade bullar och lite annat gott bjuder jag på, vi har bestämt att vi skall inte krångla till det utan ta
det enkelt det är glädjen av att berätta gamla minnen som är det viktiga.
Hela tiden hörs det " kommer ni ihåg eller " visst var det far som eller " det var väl mor och du som ".
Ja man skall vara rädda om sina minnen och om varandra, när våra föräldrar är borta så är dom det
för alltid och hur gammal man än blir eller att det var tid för våra föräldrar att ta farväl av oss så kommer
man alltid att sakna dom
 
 
Efter ett par timmar så går vi vidare var och en till sitt och sin familj glada av att vi har träffats denna gång
och nu skall yngsta systern Helene kolla när hon kan bjuda hem oss till sig, Catrin och jag. Det ser jag fram
mot.
Vackra tulpaner, lite krusiga i blommbladen och dom stod i mer än två veckor då är det värt att betala lite
mer för dom.
 
Vi ses, kram
 
Maj-Lis
 
#1 - - Syster Helene:

Längtar tills ni kommer, systrana mina!
Så olika men ack så kära...