Försommar !

 
Vist är dom underbara dom första syrenerna. Jag plockade in för ett par veckor sedan så dessa har
gjort sitt men fortfarande ser jag syrener i blomm lite var stans.
 
 
 
Vita syrener dom blommar om våren, så börjar en låt som var modern på 60-talet när jag var ung.
Dessa hittade jag i häcken mellan oss och vår granne, dom böjde sig så snällt in till oss så jag
bara kände att dom skulle säkert trivas på mitt matbord.
Dom stod faktiskt ganska länge för om man sätter dom i ganska varm vatten och bankar skjälkarna
så håller dom ett bar tag.
 
 
Samma gäller äppelträds blommor. Banka skjälken och så på med nästan hett vatten så kan man glädjas länge,
en vecka stod dessa. Men nu har det messta blommat av i och med att värmen kom så tidigt.
Får se vad jag hittar till midsommar.
 
 
När jag går ut på trappan så möts jag av dom här söta mini penseerna, visst ser det ut som små
ansikten,ljuvliga är dom.
 
 
Och ett steg längre ner står dom här som en grupp småttingar.
 
 
Taklökar är otroligt tacksamma, dom kräver inte mycket vatten och skulle man glömma bort dom för länge
så hämtar dom sig snabbt igen.
Dom här hänger på plankväggen intill uteplatsen.
 
 
En grupp taklökar till, dessa har jag tvingat in i en liten ljuslykta, funkar ändå inte med ljus i den här ute.
 
 
 
Visst ja, jag glömde ju berätta varför det har tagit sådan tid innan jag har varit här inne på bloggen.
Vi har varit på resa till Österrike, en härlig vistelse på en vecka med bästa vännerna från Linköping.
Kommer en liten raport snart. Här är vi på väg mannen och jag och ett 30 tal andra resenärer.
 
Ha det bra så ses vi här snart igen.
 
Kram
Maj-Lis