Han är ett mysterium

Ja så säger läkarna om Kjell, han är ett mysterium.
Jag vet inte vilken gång i ordningen det är som han är inlagd på sjukhuset, febern slår alltid till på kvällen
För snart 14 dagar sedan fick han 40,3 i feber och det var bara att åka in igen.....
 
En värmande brasa 
Höga njurvärden visade sig vara njursvikt, låga trombosyter så låga att han måste ligga ner när blodet börja droppa från näsan, låga trombosyter kan ge inre blödningar .
Nu började min oro bli ångestladdad ! 
 
 
Trombosyter fick han genom dropp samtidigt som man renar njurarna med vättska , febern försvann
blodvärdna ser bra ut men njurvärdena stiger. Han samlar på sig vätska och det blir tungt att andas, visar vatten i lungorna, nu sätter man in syrgas som hjälper honom
Vi gråter en skvätt tillsammans, vad är det som händer? Läkarna säger ja det är alvarligt men det skall säkert gå bra bara vi kommer på vad som orsakat det hela.
Fårskinnet hamnar på bänken i hallen när det närmar sig jul...i takt med tiden, nej det är vi inte just nu Kjell och jag
 
Nu verkar det som det börjar bli bättre igen och han får permision över helgen. Många av värdena ser mycket bättre ut men inte riktigt alla och det är det som läkarna säger är ett mysterium.
Mysterium tycker jag ändå låter hoppfullt men vem vet. ?
 
 
Advent, jul hur skall man tänka. Julglädje, nej inte just nu. 
På något sätt så plockar man fram advents stjärnor, ljusstakar och annat som hör julen till , mina bokstäver
GOD JUL som brukar stå på spisen dom åkte ner i lådan igen dom kommer fram när Kjell kommer hem.
 
 
Golvlampan som vi letat efter hittade vi hos Svens fiyttningar i Hanaskog innan detta tråkiga hände.
Naturligtvis hoppas och tror vi att sjukvården klarar Kjells sjukdom denna gången också med den livsviljan
och styrkan som han har så är mycket vunnit. Barn och barnbarn, vänner och grannar ja alla som tänker på
oss känns underbart och allt blir hoppfullt.
 
 
Som sagt jul blir det hur jag än tänker.
 
 
Det är sådant här som jag ordnar med så får mina tankar lite ro
 
 
 
Nu håller vi alla tummar att inget ställer till det utan att kjell kan fira julen hemma 
 
Kram 
vi ses
Majlis
 
 
 
#1 - - Lindha L:

Kära Maj-lis ! Hoppas verkligen att julen blir så som du önskar ❤️. Sänder många tankar och STYRKEKRAM till Er Båda💞

#2 - - Anonym:

Tack Majlis för att du finns därför honom!

#3 - - Peter:

Det var jag som var anonym. Glömde fylla i namnet.
Hoppas han kommer hem idag!