Tänk öppningen i en tratt, tänk stort

Ja så säger hon vår trevliga inredningsledare.
Nog är det så, skall man göra om ett rum så måste man nog tänka bort allt som finns i rummet nu.
Ta bilder inan man börjar på, ta mått och göra en behovsannalys, vad skall rummet användas till ?
 
 
Vi fick i uppdrag att göra en planritning då blir det lättare att se hur skall man möblera och vad får plats
Från vilket håll kommer ljuset in ? Det kan ha stor betydelse för hur man möblerar ett rum
 
 
Jag har ju visat er rummet som skall ändras så ni får lite andra bilder i dag
Pedistalen står i en hörna men det kommer ändå in ljus från fönstret. Bild från allrummet på
nedanvåningen
 
Vill man hitta sin stil så fins det en sida på nätet som heter Penterest, där fins hur mycket ideer som helst
Sök på vardagsrum eler kök eller soffor eller vad du vill få tips om, jag låvar man blir fast i ett par timmar
 
 
Att tänka på när man möblerar ett rum är att det skall kännas att här vill jag gå in, här känns varmt och välkomnande.
Felet på min ovanvåning hittade jag ganska snabbt. När man kommer upp för trappan och in i rummet så
det första man ser är tv-hyllan med böcker och en del annat, stökigt. Dessutom bryter den i stil för mycket,
ljus bok till dom grova takbalkar och den bastanta trappan upp till vinden, alltså hallå hur tänkte vi mannen
och jag
Här vas med persikogrenar, inhandlade jag i går när vi tog en tur in till stan
 
 
Åhlens reade en hel del såg jag . Turkos pall passade bra här tyckte jag och snyggt med tvåfärgade ben
 
 
Om vi nu håller oss till rummet på ovanvåningen som jag vill förändra så är det så här
 
Fåtöljerna och tv-n byter plats, en ny skänk som tv skall stå på skall inhandlas. En gammal som jag kan måla
och fixa till hoppas jag hitta på någon loppis.
Under fönstern vill jag ha en nätt soffa helst i en kul färg och så vill jag ha många växter.
Växter kommer stort i inredningen nu har jag sett och det tycker jag om.
Så här långt har jag kommit i mina tankar nu skall det bara verkställas också och det får
ta sin tid
 
Så här såg det ut i morse när jag öppnade ytterdörren, min uderbare man hade skottat, satt eld i spisen och
påbörjat frukosten, kan man ha det bättre !
 
 
Tittar ut från mitt skrivbord och beundrar världen utanför
 
Fortsättning följer på hur det går med rummet och tips som jag får på kursen
 
Kram
Maj-lis