Ont det gör ont ...

 
Ja det är minsann längesedan jag längtade efter vår så mycket som jag gör nu.
Först har det ju med att göra att jag har min värk att dras med och som blir värre när det är rått och kall
och sen började inte denna veckan på bässta sätt.
Här en bild från vårt vardagsrum, köpte en orkide för dom är tåliga, står länge och passar överallt, trött
på att byta vissna blommer
 
 
Jo jag skrev att veckan hade inte börjat så bra.
När jag skulle gå ner till min loppis och ställa undan en del saker som jag sålt, går alltid ut på baksidan av
huset. Innan på dagen hade jag läst att det var snorhalt ute, underkylt som inte syns.
Tack vad bra att jag blev varnad skrev jag.
 
 
I samma stund som jag går ut genom dörren är varningen ute ur mitt huvud , alltså hallå
Ner för trappan, tar första steget på plattorna sen mins jag inget förren jag låg där och kved och skrek på
Kjell samtidigt som jag försökte ta mig upp, helt omöjligt. Ja snorhalt det var det, och vilken smärta aj, aj
Höften och axeln fick ta smällen som tur var så att inte min rygg blev värre.
Bilderna visar min fina lampa som jag köpt på Mio möbler, väldigt nöjd med den är jag
 
 
Tur i oturen var att Kjell var hemma och hörde mitt rop på hjälp när jag låg där ynklig, förbannad på mig själv
och hjälplös. Upp kom jag med mycket möda med hjälp av min starke man, tur att jag har gott om underhudsfett
som tog imot smällen när jag landade
 
 
Det gör ont, det gör ont ... Vid sådana här tillfällen är det tur att man är två, min kära man får hjälpa till
med både av och påklädning för att inte tala om skor eller stövlar som skall på och av
Ja,ja nu får jag läka mig så gott det går och hoppas att jag tar varningen om halka bättre nästa gång som
vädret jäklas med oss. Jag vet att jag var inte den ende som ramlade den dagen
 
 
Kan man lägga en lampslang i trappan ? Om man behöver gå ner på natten så lyser den upp bra, så man
ser, säger mannen. Undra vad han tänker på ?
 
 
Fyndade en byrå 60kr på en loppis. Nya hantag sen tror jag inte att jag behöver göra mer vid den.
Jag hade tänkt måla den men nu har den bott in sig och minsann har den samma färg som rosorna
i tapetaen, någon har ju lagt jobb med att dekorera den, fint tycker jag
 
Så, nu skall jag ta och luta mig lite, jag och katten Mise misen
 
Kram, vi ses
 
Maj-Lis