Det här med cancerbehandlingar är inte nådigt

Behandlingen som Kjell genomgår är en kamp, en kamp om at kunna leva någelunda normalt eller ta steget tillbaka och låta yrsel, trötthet maten smakar äckligt , oron ta över.
Nej han vill leva så normalt han kan, kämpar varje dag med att åstadkomma något meningsfullt.
För ett tag sedan satte han i gång att måla balkongen
 
 
Det känns säkert bra att sitta och måla och se redultat
Nu har han fått ge upp det här projektet ett tag. Under sista behandlingen med skelettstärkande fick han feber
man gav honom febernedsättande som inte hjälpte men tyckte att han kunde åka hem och om febern steg så
skulle han komma tillbaks. Vad tror ni händer ? jo efter någon timma hemma med ytterligare alvedon hade
febern stigit till 39 så , ja det var att packa och ge sig in igen.
 
 
Nu har han legat inlagd några dagar med antibiotika, febern var nere i dag men orsaken vet man inte så vi
får avvakta och se vad läkarna säger när dom kommer i morgon, måndag.
Ja,ha vad är då detta för något ?
Jo det är ett gammalt franskt verandebord som jag blev helt förälskad i . Jag hade bestämt att nu kommer det inte en enda möbel till i detta huset, vi har vad vi behöver
Men ingen regel utan undantag försökte jag att tänka och jag vet precis var det skall stå sa jag när Kjell lite försiktigt började undra om vi verkligen skulle köpa bordet .
 
 
Men det är Rea på det, 990kr skulle det kosta och jag fick det för 400kr.
I hallen kan det stå, nej det gick inte det var för stort. Under fönstret i matrummet då, nej det blev övermöblerat.
Men då kom jag på att vi kan flytta in mitt skrivbort till sovrummet där fans en tom vägg och så fick det gamla
bordet sin plats under fönstren i tv rummet på ovanvåningen, så.
 
 
Ja jag ändrade och ställde bordet ut från väggen , hittade en vacker matta på Mio möbler som passar i både
färger och stil
 
 
Stolarna dom bara fins där, jag är inte riktigt överrens med mig själv hur det skall stå eller vad som skall vara kvar men jag får se, helt nöjd är jag inte med stolarna altså, dom kanske hamnar i min loppis.
Bordet tycker jag är alldeles underbart vackert med sina svarvade ben och det lilla staketer under bordsskivan
 
 
Här sitter jag och virkar grytlappar som min dotter tipsade mig att göra. I min oro för Kjell är det bra att ha något att skingra tankarna med och egengjort arbete är ju värt en del. I kväll blir det besök på sjukhuset hos Kjell och så hoppas vi han kan komma hem i morgon
 
Kram vi ses
Maj-Lis