Den ofrivillige resenären

Ja så är det nog för många människor som bär på en obotlig sjukdom
En resa som man helst skulle slippa.
Det finns en bok som heter så som handlar om att leva med cancer
I dag när Kjell påbörjad sin tredje velcade behandling så passade jag på att tvätta verandan på
framsidan.
 
 
Jag började med att rengöra grillen och sen gick jag löst på allt det vita på verandan
 
 
Så här skitig och le var den när jag börjad
Det är bra terapi att sätta nävarna i något och skrubba, på med vattenslangen och genast ser det mycke
bättre ut
Vi var i Växjö i lördags på något som hette Myelomdagen, Myelom som är en blodcancer sjukdom .
Information kan ibland vara på både gott och ont och vi upplevde någ dagen rätt skrämmande måste jag
säg. Kanske skulle man blandat in lite mer om possitiva upplevelser och inte bara det jobbiga
Vi har varit på flera informations möte innan och känt oss hoppfulla när vi åkt där i från, tyvärr blev det
inte så denna gången
 
 
Så här fint blev det när jag gnott färdigt. Jag la all min ilska och energi över den förbannade cancern på alla
ribborna
 
 
I dag såg proverna rätt hyfsade ut och Kjell känner sig på G igen.
Men när man får veta att man har bättre behandlingar på gång men det tar 7 år innan den godkänns då är
det lätt att man dippar en aning.
 
 
Nu ser vi fram mot och hoppas på en fin sommar, alla ribborna är skurade och riktigt skiner och det gör minsann
solen också, kaffet på gång, livets dryck.
 
Kram
Maj-lis