Nu ser det äntligen ut som att det vänder

Hela förra veckan ,helgen och början på denna veckan har varit så jobbig
När man har en cancersjukdom med dåligt imunförsvar och drabbas av en virus sjukdom så slår det ut en
helt. I söndagskväll var kjell så dålig så jag vågade inte annat än köra in till akuten med honom.
Massor med folk , fullt i väntrum, korridorer ja överallt satt folk och väntade
Personalen sprang mellan rummen och försökte hinna med och hålla koll på allt och alla
Vi fick ett rum ganska fort så han kunde ligga och vila
Prover visar även urinvägsinfektion så det blev vätskedropp och antibiotika i spruta innan vi kunde åka hem efter
flera timmar
 
 
Nu har han hämtat sig ganska bra och man har bestämt att i dag fortsätter man med cancer behandlingen
Det är det viktigasta just nu att den behandlingen kommer igång
Alla som följer mig här på bloggen och ni är många, ni vet att jag älskar Hortensia.
När jag ser att krukväxten börjar ge sig så klipper jag av blommorna och sen kan dom stå i vas i flera veckor .
 
 
Här har jag blandat i några små krysantemon tror jag att det är.
 
Det man skall tänka på när det gäller urinvägsinfektion och man har en annan sjukdom eller man är
lite äldre så kan det bli väldigt alvarlig och man måste ha antibioticka snarast, en sådan infektion
kan slå ut den starkaste, inte konstigt att Kjell varit så dålig. Det blev mycket vätska nu för att spara
njurarna.
 
 
Men nu ser vi fram mot igen, allt verkar lösa sig till det bästa.
Han är speciell min Kjell, det som inte dödar det härdar sägs det och härdad det är han.
 
 
Så här ser fjorårets Hortensior ut, dom står i mitt rum där jag ger ansiktsbehandling och välmående massage
Båser lite på dom ,sprejar med vatten försiktigt så håller dom sig fina länge
Det var min väninna från Linköping som tipsade mig att låta blommorna stå i vasen så torkar dom där
 
 
I kväll kommer en ny kund till mig, alltid spännande med nya människor
Mitt rum är gjort för avslappning och välmående för kvinnor.
Svag doft och lugn musik, en lisa för själen
 
 
Nu väntar jag hem Kjell och hoppas att han slipper biverkningar av behandlingen som är dubbel dos i dag och
lika i morgon
 
Värmen försvan men vadå ? Den kommer tillbaka, var så säker för det är jag.
 
Kram
Maj-Lis
 
 
 
 
 
#1 - - Carina:

Hoppas att det går uppåt och bättre för Kjell❤️
Det är så vackert hem ni har du är duktig , Maj lis❤️
Kram på er Maj lis💑Kjell