Höstfint i trädgården

Utanför dörren hänger denna prydnad. Upphängningen köpte jag när vi var på Carl Larssongården för säkert tio år sedan, Bären har jag plockat hos min kära dotter som jag bor granne med.
 
Jag kan inte vad buskarna heter men så vackert att blanda svarta och röda bär
 
Jag har en ganska stor gammal trälåda som också gör sig fint vid dörren. Den här gröna växten har stått
fin hela sommaren så den fick vara kvar.  Jag förnyade bara med dekorativt gräs, det rör sig så fint i vinden.
 
Den söta lilla ödlan får också stanna kvar, den köpte jag när vi var och cyklade på Ven för ett år sedan.
Nedanför trappan till verandan står denna kruka som också fått gräs i mitten, fortfarande är sommar
blommorna rätt fina så dom får stanna kvar ett tag till
 
Två sorters gräs. Det lär vara tåligt och har jag tur så ska det övervintra
I den här blomlådan blev det ljung, murgröna och en, ja vad den nu heter, men dekorativ är den
Den fina blomlådan har min sambo Kjell gjort av plåt, den gillar jag skarpt
 
Framför uterummet lever fortfarande blommorna från sommaren
På trappan står denna söta blomma. Den lilla damen har kommit ända från Linköping.
Vit ljung på trädgårdsbordet.
Så, nu har vi hamnat på baksidan av trädgården. Här också svarta och röda bär på bordet vid vårt
ute spa.
 
Stövlar i betong på trappan, ja ni ser bär igen
 
Korg med vit ljung och gräs. Det finns så många fina sorters gräs med olika färger. Jag har handlat på
Oppmanna plantskola och på växthuset i Kristianstad, vilket man väljer får man bra kvalitet.
 
Lite nytt vid badet
Underbart vackert väder, jag bara älskar hösten, lugnet, tystnaden som är här i Immeln. Här en bild på
baksidan måste bara fota när solen ger så fina skuggor
 
Sista bilden för denna gång från framsida, trädgårdsmöbler som snart skall på vinterförvaring
Det blev ett långt inlägg med många bilder denna gång, hoppas jag inte tröttar ut er. Men så blir det när
jag tar många foto, föresten här kommer ett till
Efter allt planterande och fotande och med solen som sken för fullt då satt det fint med en grillad korv
Fast vi är bara två, jag och Kjell, tre korvar hm. Ok Kjell fick två och jag en det räcker mer än väl för mig
 
Kram på er alla och ha en super härlig höst.! Vi ses snart igen.
 
Maj-Lis