Vårt bröllop

Ja nu är vi gifta Kjell och jag i Vreta kloster kyrka en gammal kyrka i närheten av Linköping. Att vi gifte
oss i denna vackra kyrka var för att våra bästa vänner bor i närheten, Sören och Inger Velin. Vi bestämde
att dom skulle bli våra vittne, för vittne måste man ha när man gifter sig
 
Vi har ju varit gifta innan både Kjell och jag och har barn på båda hållen, särkullbarn heter det vist
För att trygga varandra och även våra barn så är det bästa att vara gift vilket vi inte har något i mot
Naturligtvis var det kärleken som bestämde. Efter 17 år tillsammans och genom sjukdomar som vi
kämpar med, vardagen och resor, lyckan över att ha varandra och glädjen över att träffat vänner som
hjälpt oss med en del praktiskt så var det ett lätt beslut att gifta oss
 
Här en lite väl mörk bild på oss i kyrkan
Att gifta sig i vår ålder är lika spännande och högtidligt som när man är ung. Jag är väldigt romantisk
och ville ha ett riktigt kyrkbröllop. med ingångsmusik, välsingnelse, sommarpsalmer, löften och Sören
som läste en dikt för oss.
 
Brudbuketten valde jag i färgerna vitt och grönt. jag hade en klänning i rost, brunt, vitt och grönt och då
blev det inte snyggt med färgade blommor. Det är rosor, ranunkel och daggkåpa så vacker blev den.
Och tack Inger som hade beställt den åt mig i en blomsteraffär i närheten. Inte lätt att frakta buketten
från Skåne till Östergötland
 
Sen blev det vinprovning och fem rätters middag på Vadstena klosterhotell
 
Vinkällaren
Spännande butik på hotellet som måste utforskas
 
Medan Inger och jag kollade in hotellbutiken satt våra män i solen och troget väntade
 
Fina Inger, härlig bild in till hotellet
 
Fantastiskt fint och gott
Buketten fick vara med hela kvällen
 
En av dom goda rätterna
Min fina älskade man vilken tur att du finns för mig, älskar dig
Måste bara visa mina små pärlor i håret och en liten fläta. En sådan här dag får man glittra lite
Så var denna underbara dagen förbi, men det blev en till fantastisk dag som vi tillbringade hos Inger
och Sören i deras vackra hem. Deras gästfrihet och glädje över att vara med oss denna dag har gjort
dom till vänner för livet, och Kjell och jag är för alltid knutna till denna platsen. Tack Inger och Sören !
 
Vad jag köpte på Vadstena klosterhotell ? En liten nunna som ser lika lycklig ut som jag känner mig
Detta var lite om vår stora dag.
 
vi ses snart. Kram
 
Maj-Lis
#1 - - Carina Nilsson Lotos :

Jättefina bröllop och bilderna.
Ni är så fina och lyckliga .
Kram från Carina med familj

#2 - - Sanna:

Stort Grattis till er båda!! <3

#3 - - Gunilla Karlsson:

Grattis och Lycka till. Det syns att Ni hade en toppendag!!