Sommar trädgård

Här odlas det kryddväxter, visste inte vad jag skulle ha baljan till men så här blev det bra.
Det har varit mycket vattnande i denna varma sommar men det är det värt. Jag går nästan varje dag
och plockar vissna blommor
 
Det känns så avslappnande för själen och man rensar hjärnan. Mina tankar går just nu till
en nära vän som drabbats av en svår sjukdom och jag håller mina tummar för att det ska gå bra
 
Man blir tacksam och ödmjuk mot livet när man får vakna varje morgon och känna livslust och glädje med
alla man har kring sig som ger en styrka och energi
 
Naturen är läkande i sig och att njuta av blommor är ljuvligt den tid som dom finns här, innan hösten
och frosten kommer.
 
Ja jag känner mig lite tungsint i dag om ni undrar över mitt inlägg som alltid handlar om bilderna jag
lägger in. Man påminns om sin egen sårbarhet när vänner drabbas Jag lever med min älskade Kjell som bär på en sjukdom som heter myelom. Beskedet vi fick
för 14 år sedan var att man kan inte bota den men den är behandlingsbar, alltså en form av blod cancer
som sitter i benmärgen. Lyckliga vi som har fått vara så kallat friska i så många år jag skriver vi för sjukdom
berör båda, om än den som är sjuk får bära det tyngsta lasset.
 
Ja så kan livet också vara, men om man försöker se det possetiva i  tillvaron att lära sig uppskatta det
lilla, titta inte för långt fram utan lev i nuet så är mycket vunnit med det.
 
Nu minsann lämnar vi tråkigheterna och hamnar i nuet. Titta så fin min Törnrosatjortel har blivit, Den
växer och trivs på framsidan av huset. Den kommer att förbli en favorit hos mig, om jag inte lyckas
övervintra den så ska det inhandlas en ny till nästa vår, den är underbar med alla sina tjortlar.Tack
Inger för att du tipsade mig om den
 
Solens strålar i rabatten
Fin bänk som jag lyckats vinna på auktion. Där sitter jag ofta och njuter bland växter som frodas
Elefantgräs bakom staketet, det sprider sig lite varje år och det rasslar så fint i det när det blåser
 
Misen poserar snällt, han är ståtlig herre den katten
 
En titt i uterummet, fjärilar på låtsas från Rusta men ack så vackra.
En fredagskväll på nya uteplatsen med räkor och tillbehör. Här trivs vi som fisken i vattnet som man säger
Nu har jag inte mer denna gång för nu skall Tv-n på för om en stund är det sommar med Ernst mitt
absoluta favorit program
 
Var rädda om er, kram
Maj-Lis